relatiebreuk

• renee de wilde

Wie kan mij helpen?

Na ruim 20 jaar heeft mijn inmiddels expartner mij de deur uitgedaan. We hadden een samenlevingsovereenkomst bij de notaris en waren elkaars erfgenaam.

Mijn ex weigert om mij inzage te geven in alle papieren en ik heb geen idee of er ook voor mij pensioen is opgebouwd in al die jaren.

Ik ben onterfd en heb een soort symbolisch bedrag gekregen omdat ik nergens recht op heb. Ook niet volgens een advocaat die ik dat gevraagd heb.

Werkgever van ex is ABNAMRO, maar daar kan ik niet terecht omdat we niet getrouwd zijn/geweest en geld voor een advocaat heb ik niet.

Ik heb zelf tot nu toe 200 euro pensioen per jaar opgebouwd, maar denk dat mijn ex die al bijna 40 jaar bij die bank werkt en bijna met pensioen gaat veel meer pensioen krijgt.

Wie weet raad?

• ric

wat staat er in de samenlevingsovereenkomst mbt pensioen ?

je zou abn.amro pensioenofds kunnen bellen ( 020-6289393) en vragen wat er in het pensioenrglement staat in het geval van beeindiging van een partnerschap bij ongehuwd samenwonenden.

je kan je toch wenden tot een buro voor rechsthulp ?

succes

• Sernsak

Niet zeuren Rene' daar heeft ze zelf voor gewerkt. Dit is nu juist het mooie van samenleven. Je kan mooi om al dat kromgegroeide in onze samenleving heen. Wel redelijk uniek hoor dat dit keer een man probeert te graaien

• Sernsak

Ric doe niet zo raar. Straks komt de tuinman en de French Chaimermaid ook nog om pensioen vragen :-)

• Sernsak

Ric doe niet zo raar. Straks komt de tuinman en de French Chaimbermaid ook nog om pensioen vragen :-)

• Teun

Bedoel je dat je na 20 jaar, en niet eens gehuwd geweest, aan ZIJN pensioen wil gaan zitten plukken. Foei, schaam je!