pensioen/ww-uitkering

• jan

Van de (vele) deskundigen op dit forum, hoop ik een antwoord te kunnen krijgen op de volgende vraag:

Kan ik naast een OBU=vervroegde uittreding, og gebruik makend van een Flex uitkering, is vervroegd pensioen, ook nog een ww-uitkering blijven ontvangen.???

Nu de huidide situatie: Ik werk in de Gezondheidszorg voor 36 uren per week.

Daarnaast heb ik jaren bijverdiend als trainer, doch vanwege mijn leeftijd, nu 59 jaar, kom ik niet meer aan de slag.

Hiervoor krijg ik een ww-uitkering van 12 werkuren per week, naast mijn inkomen uit mijn “hoofdbaan”.

Doch nu doet zich de situatie voor dat ik per 01-08-05, 60 jaar wordt, en gebruik zou kunnen gaan maken van bovenstaande, vervroegde mogelijkheden om over te gaan tot uittreding, danwel gebruik zou kunnen gaan maken van de Flex regeling.

De concrete vraag is dus: heeft dit gevolgen voor mijn ww-uitkering.

Wachtend op antwoord, verblijf ik met vriendelijke groet,

Jan Veenstra

• Ric

flexpensioen/OBU wordt egzien als inkomen uti arbeid en heeft dus m.i. gevolgen voor je ww uitkering. voor de zekerheid zou ik als ik jou was wenden tot de uitkerende instantie om niet later voor veraassingen komen te staan.

• Paul

OBU wordt volledig gekort op de WW. Sorry, meer kan ik er ook niet van maken.