Als ik goed reken betreft het de periode 1970-1990.
Dat uw moeder niet wist dat vrouwen konden deelnemen kan ik begrijpen. Het maakt echter niets uit, de werkgever is degene die een werknemer aanmeldt als deze voldoet aan de gestelde eisen.
U kunt rechtstreeks bij het bpf horeca informeren hoe dit zit.
Als uw moeder wegens geslacht is uitgesloten van deze of een andere regeling kom ik graag op uw vraag terug.
—-
van: http://www.phenc.nl/
Horeca en catering: Pensioenfonds Horeca en Catering
Het Pensioenfonds Horeca & Catering is een bedrijfstakpensioenfonds. Sinds 1 januari 1964 zijn werkgevers in de horeca en contractcatering verplicht hun werknemers aan te melden bij het pensioenfonds. De achtergrond van deze verplichte deelname is de zogeheten verplichtstelling van het pensioenfonds. Werkgevers en werknemers hebben in mei 1963 de verplichtstelling aangevraagd bij het Ministerie van Sociale Zaken.
Het pensioenfonds voert een viertal regelingen uit. Het betreft een ouderdoms- en nabestaandenpensioenregeling, een vroegpensioenregeling, een WAO-gatregeling en een WAO- aanvullingsregeling.
Het pensioenfonds kent circa 450.000 deelnemers die werkzaam zijn (geweest) bij ruim 33.000 werkgevers.
——-