help - pensioenpremie

• Lique

Wie kan mij helpen, zie ook:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1249&i=1836&t=1828

Ben sinds 16-2 via kantonrechter uit dienst bij werkgever. Ontdekte dat hij al vanaf 23-4-2005 geen pensioen meer had betaald. Ik kreeg, gelukkig net voor de rechtszitting, een brief van Metalektro dat deelname was beeindigd.

Werkgever claimt nu dat hij inmiddels in BV25 zit en dus niet meer bij Metalektro en daarom dit ook niet meer kan regelen. Wel biedt hij mij een levensverzekering aan met pensioenclausule.

Ik heb mijn advocaat al vele malen verteld dat dit anders is als een pensioen maar zij zegt dat het hiermee juridisch voor haar ophoudt omdat hij nu eenmaal dit aangeboden heeft (Rechtsbijstand en ze wil de zaak sluiten denk ik..).

Volgens mij zijn er toch aanzienlijke verschillen, in mijn nadeel. Ik ben geen deskundige maar denk b.v. aan inkoop van vorige pensioenen, inkoop bij nieuwe werkgevers, kan dat/mag dat nu ook. Hoe zit het met de belasting en is een levensverzekering exact gelijk aan een Metalektropensioen (wat in mijn contract staat) en waarvoor ook al die tijd premie is ingehouden.

De tussenpersoon is NVA-lid maar er staat nergens welke maatschappij hij wil gebruiken.

Ik vertrouw het niet gezien alle voorgaande kwesties met mijn werkgever (heb diverse malen loon moeten vorderen e.d.).

Wil iemand mij ajb helpen?

Alvast heel erg bedankt!

• Lique

Ik heb zojuist ontdekt dat hij dit via Delta Loyd wil doen. Bij Metalektro was er een eindloonregeling. Ik hoop dat u wat met deze informatie kunt.

• Jeroen

Beste Lique,

Informeer zelf even bij metalektro (www.metalektropensioen.nl) Kan best zijn dat werkgever nu in bv25 zit en dus inderdaad niet meer gebonden is aan metalektro maar volgens mij moet deze eenmalige affinanciering wel degelijk via hun kunnen lopen en is dit financieel bezien waardevoller dan de Delta oplossing vanwege de indexaties binnen BPF Metalektro. Succes ermee!

Mvg, Jeroen

• Lique

Beste Jeroen,

Bedankt. Ik heb ze net gebeld en ik mag alles opsturen dan gaan ze ernaar kijken:-)

Groet,

Lique

• Paul

Jeroen, dat met ik maar ten dele met je eens. Als voor Lique een pensioen met 3% indexatie wordt afgestort bij Delta Lloyd, kan ze wel eens hoger uitkomen dan een pensioen bij Metalektro met loonindexatie.

Punt is alleen, dat dit soort verzekeringen individueel nauwelijks te sluiten zijn. Het zal dus wel weer zo'n kapitaalverzekering met pensioenclausule worden (met een beetje pech ook nog eens UL zonder garanties). En dan is Lique denk ik inderdaad beter af bij Metalektro met een gegarandeerd pensioen.

Ik zie het toch goed dat ze gewoon een tijd verplicht deelnemer is geweest, en het niet kunnen verzekeren snap ik in dit kader niet. Eigenlijk is alleen maar sprake van een achetrstand in verplichte affinanciering. Het gaat hier tenslotte niet om een “vrijwillig” pensioen.

• Lique

Paul,

Punt is dat mijn werkgever een aantal BV's had en failliet is gegaan/ze failliet heeft laten gaan. Blijkbaar ben ik zonder dat ik het wist, overgeheveld van het ene naar het andere bedrijf en dit bedrijf is niet aangesloten bij Metalektro. Maar contractueel val ik wel onder Metalektro en op die basis is ook premie ingehouden.

Het komt er eigenlijk op neer dat ie gewoon niet wil betalen en ik weet niet of het mogelijk is maar ik wil proberen beslag te laten leggen zodat ik nog iets krijg. Hij is nu al 3 maanden aan het rekken.