Wie kan mij helpen, zie ook:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1249&i=1836&t=1828
Ben sinds 16-2 via kantonrechter uit dienst bij werkgever. Ontdekte dat hij al vanaf 23-4-2005 geen pensioen meer had betaald. Ik kreeg, gelukkig net voor de rechtszitting, een brief van Metalektro dat deelname was beeindigd.
Werkgever claimt nu dat hij inmiddels in BV25 zit en dus niet meer bij Metalektro en daarom dit ook niet meer kan regelen. Wel biedt hij mij een levensverzekering aan met pensioenclausule.
Ik heb mijn advocaat al vele malen verteld dat dit anders is als een pensioen maar zij zegt dat het hiermee juridisch voor haar ophoudt omdat hij nu eenmaal dit aangeboden heeft (Rechtsbijstand en ze wil de zaak sluiten denk ik..).
Volgens mij zijn er toch aanzienlijke verschillen, in mijn nadeel. Ik ben geen deskundige maar denk b.v. aan inkoop van vorige pensioenen, inkoop bij nieuwe werkgevers, kan dat/mag dat nu ook. Hoe zit het met de belasting en is een levensverzekering exact gelijk aan een Metalektropensioen (wat in mijn contract staat) en waarvoor ook al die tijd premie is ingehouden.
De tussenpersoon is NVA-lid maar er staat nergens welke maatschappij hij wil gebruiken.
Ik vertrouw het niet gezien alle voorgaande kwesties met mijn werkgever (heb diverse malen loon moeten vorderen e.d.).
Wil iemand mij ajb helpen?
Alvast heel erg bedankt!