Pensioen Platform

• Inge (Zld)

Ik heb mij van de week laten voorlichten door Pensioen Platform. Ik had er absoluut geen verstand van en nu een beetje door de voorlichting.

Ik ben 26 jaar en heb nog lang te gaan (tenminste dat hoop ik) en wil dus een goed pensioen hebben. Nu heb ik een aantal vragen en ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden:

- Is pensioen Platform te vertrouwen?

- Pensioen Platform is een onafhankelijk adviseur, hoe verdienen zij hun geld, betaal ik daar eigenlijk voor? hoeveel is dat dan?

- Volgens de adviseur moet ik ongeveer 100 euro bruto per maand betalen om als ik 65 wordt, 70% van mijn loon per maand te ontvangen. Is dit vrij normaal of is dit heel veel. Ik weet natuurlijk dat dit afhankelijk is van mijn loon etc, maar ik wil graag een soort van bevestiging of ik niet naast de boot vis.

Alvast heel erg bedankt!!

• Jeroen

Beste Bimmer,

Of pensioenplatform te vertrouwen is kan ik u niet zeggen. Ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee. Wat ik u wel kan vertellen is dat zij ( net zoals mijn kantoor en net als de meeste tussenpersonen) provisie verdienen aan een dergelijke oplossing. De provisie is circa 1750 euro. Hier krijgt u geen rekening voor. Dit zit versleuteld in de 100 euro premie die u maandelijks betaalt. Belangrijk is het om te weten wat zij hiervoor terug doen. Uw andere vragen:

Heeft u een offerte ontvangen? Heeft men meerdere maatschappijen laten zien?

Waarop is de € 100 gebaseerd? Heeft u een pensioenregeling bij uw werkgever en zo ja, hoe ziet deze eruit?

Mijn eerste indruk: 100 euro per maand voor een persoon van 26 jaar klinkt mij niet als maatwerk en aan de hoge kant.

Mijn advies: vraag een second opinion aan bij een tussenpersoon in uw regio. Laat hierbij tevens onafhankelijk van pensioenplatform een pensioenberekening opmaken.

Laat hen vertellen wat wijsheid is in uw sitiuatie ( fiscaal - premie - kosten)

Tip; laat pensioenplatform schriftelijk bevestigen de berekening waarop de €100 is gebaseerd en vanwaar de productkeuze. Als zij goed werk hebben geleverd moet dit namelijk mogelijk zijn. Veel succes met het maken van uw keuze.

Mvg, Jeroen

• Inge (Zld)

Bedankt voor je snelle reaktie Jeroen,

Ik ontvang pas morgen een daadwerkelijke offerte, zij kijken dan naar bedrijven die mij het beste pensioen kunnen aanbieden. Deze krijg ik dan voorgeschoteld.

Ik heb geen pensioenregeling bij mijn werkgever.

Ik heb vandaag in ieder geval meerdere gesprekken aangevraagd voor een second opinion.

Even afwachten dus…

Bedankt nogmaals!

• Brouwer

Bimmer,

ook ik heb mij onlangs laten voorlichten door iemand van Pensioenplatform. Ik krijg nog een offerte van hun, maar ik moet eerlijk zeggen dat deze persoon geen sterke indruk op mij maakte.

Tijdens het gesprek zijn er met name door mij vragen gesteld. Door hem zijn er nauwelijks vragen (bijvoorbeeld over mijn wensen, op welk salaris wil ik uiteindelijk uitkomen, wat te doen met opgebouwd geld als ik kom te overlijden, direct naar partner of later, etc…) gesteld. Nadat ik mijn vragen had gesteld, wist hij exact wat ik nodig had, wat dus knap was, omdat hij vrij weinig info over mij had.

Het zou natuurlijk kunnen dat ik een open boek voor hem was, maar toch zet ik mijn vraagtekens hierbij..

Succes verder