pensioen aan weduwe

• Ric

hoi huub, nee hoor. niet dat ik er nog mee zit. maar meer een algemen opmerking dat je m.i. op deze site geen oordelen moet geven op de wijze zoals mensen willen communiceren. iedereen gaat hier , neem ik aan, uit van goede bedoelingen.

• Karin

Huub,

ik wil wel even reageren op jouw opmerking. De pensioenverevening kan na 2 jaar niet meer worden aangevraagd, uiteraard blijft het recht op VERREKENING van het opgebouwd pensioen wel bestaan. Ik weet zeker dat ik GEEN ONZIN UITKRAAM, ik heb er dagelijks mee te maken.

Ook de Boon van Loon regeling waarvan jij zegt dat het allang verleden tijd is, wordt anders nog bijna dagelijks aangevraagd bij pensioenuitvoerders. Als er namelijk niets geregeld is bij de echtscheiding is het vaak via een goede advocaat nog wel op te eisen.

Wil je voortaan normaal reageren op een andere reactie dan die jij zelf gegeven zou hebben! We zitten hier toch om andere mensen te helpen en niet om elkaar verwijten te maken.

• HuubL

Het blijft onzin Karin; ook al valt dat slecht.

1. Als de 2 jaar voorbij zijn vervalt het recht op verevening niet.

2. dezelfde verevening dient vervolgens tussen de gescheiden partijen rechtstreeks te worden geregeld, tenzij de pensioenuitvoerder alsnog wil meewerken (en dat lijkt me geen probleem)

3. een “boon van loon regeling” als opvolging van 1. komt zeker niet op de proppen; dat is wat je hierboven beweerde; en dat heb ik beoordeeld met het woord onzin.

Nieuwe Boon van Loon gevallen kunnen vandaag de dag alleen nog voortvloeien uit boedelscheidingen die plaatshadden vóór invoering van de Vereveningswet en die nog niet vastgelegd, geclaimd en verjaard zijn. Maar daar hadden we het al vaker over op dit prikbord.

De uitkomst bij een Boon van Loon verrekening is overigens totaal anders dan een Verevening, maar dat zal je wel weten.

Huub

• jannie

hallo ik had een vraag,ik krijg van mijn overleden man een pensioen uit Canada dit heet een Canada Pension Plan Survivor's Pension.Kan iemand mij vertellen wat dit voor een pensioen is omdat de SVB bank zegt dat zij het zullen terug vorderen op mijn ANW..Ik heb al navraag gedaan bij de Canadeese Ambassade maar konden mij ook niet verder helpen.Volgens mij is het een pensioen dat mijn man heeft opgebouwd in de periode dat hij daar heeft gewerkt en hij zou krijgen als hij 65 werd.Zou iemand mij verder kunnen helpen. Jannie