Beste lezer(es),
In 2004 heeft Andries F. Bongers, directeur marketing bij FreeBeans.nl, een artikel geschreven waarin wordt aangevoerd dat werknemers-of hun nabestaanden- processen hebben gevoerd en gewonnen omdat zij aanspraken maakten op een pensioen terwijl de werkgever dit niet had geregeld. Als motivering werd in de meeste gevallen door de werknemers aangevoerd dat zij ervan waren uitgegaan dat de werkgever dit wel geregeld had en dat de werkgever hen niet op de hoogte had gebracht dat dit niet het geval was. Nu heeft de werkgever in mijn optiek obv het Burgerlijk Wetboek boek 7. 655 1.j al een pensioeninformatieplicht ( denk ook aan aan BW 7.611 over goed werkgeversschap en BW 6.248 over redelijkheid en billikheid ) en zal in de nieuwe Pensioen Wet ook veel strenger worden aangezet op de informatieplicht van de werkgever. Zie hierover ook het uitgebreide artikel van “Ric” van 25-05-2005.
Ik ben nu op zoek naar de arresten mbt tot de volgens dhr. Bongers gevoerde processen waaruit blijkt welke rechtsgronden de rechters hebben gebruikt om tot hun uitspraken te komen.
Ik hoop dat iemand mij hierover nadere informatie kan verstrekken. Bij voorbaat bedankt.