Hoe zit het nu eigenlijk?

Ik ben van voor 1950 en ik kreeg vorig jaar mei een brief van het pensioenfons Metaal enTechniek dat ik aan alle voorwaarden voldeet om vanaf 55 jaar met vroegpensioen te gaan.

Ik wilde hiervan gebruik maken,en ik heb de papieren aangevraagd,maar ik kreeg ze almaar niet.Ik heb toen gebeld en gevraagd waarom niet.

Het antwoord was;dit is niet goed dus wij zullen ze u zo snel mogelijk toe sturen.

Maar er kwam niets.Weer gebeld.

Een moeilijk verhaal van een dame die het maar heel raar vond dat ik na 39 jaar werken al wilde stoppen met werken,ze dacht dat ik liever lui was dan moe; ja ja.

Je zal het maar te horen krijgen in gebrekkig nederlands.

Intussen is het half Juli en daar komt de post met een breif,eindelijk.

Maar helaas in deze brief staat heel iets anders,onze grote vriend Balkenende en zijn maten hebben een streep door de rekening gegeven;geen vroeg pensioen meer vanaf 55 jaar.

Dit is een naar bericht een paar dagen voor je verjaardag.

Ik voel me door het pensioenfons met opzet aan het lijntje gehouden.

Zij hebben naar mijn mening al lang geweten dat dit ging komen.

Later werd door het fons geschreven dat voor mensen van voor 1950 misschien wat geregld ging worden.

Laatst kreeg ik een brief waarin stond dat ik aan BIJNA ALLE voorwaarden voldoe

om met 60 jaar en 0 maanden met vroeg pensioen te gaan.

Maar nu lees ik hier weer dat van af 2006 een begin wordt gemaakt met vroeg pensioen vanaf 60 jaar en 7 maanden.

Betekent dit nu voor mij :ik ben nu 56:dat ik pas met bijna 62 met v.p.kan??

Misschien is het beter om maar helemaal nergens meer op te rekenen.

Ik las wel dat de rendamenten van het fons boven verwachting goed waren, ze kunnen dus weer snel vele miljoenen aan de grote bedrijven geven zoals enkele jaren terug,en zeggen nu is er te wijnig geld voor DE GRIJZE GOLF!!!!

Gr Klaas