Pensioenplan

• William

Ik ben werkzaam als financieel adviseur bij een onafhankelijk advieskantoor. Wij zijn - na het volgen van de benodigde opleidingen - voornemens om binnenkort ook pensioenproducten aan te gaan bieden. Nu zijn er -tig maatschappijen die wij als intermediair aan zouden kunnen bieden. Wij zullen zelf uiteraard wel een analyse doen naar de producten, maar ik hoor heel graag van de ervaren rotten onder jullie, welke maatschappijen volgens jullie een goede prijs/kwaliteit verhouding bieden. En dan bedoel ik scherpe tarieven voor de klant, maar ook meedenkende accountmanagers, snelle doorlooptijden etc.

Hartelijk dank!

William

• Simon Kabelfoon

Erg lastig om hier heel objectief op te reageren.

Misschien kunt u zich nog het beste laten leiden door de jaarlijkse performance-onderzoeken die worden gedaan, zodat u een min of meer objectief beeld krijgt van wat adviserend/bemiddelend Nederland de betere partijen vindt.

T.a.v. de accountmanager is er al helemaal moeilijk iets te melden, omdat de ene regio nu eenmaal een andere/betere accountmanager heeft dan de andere (en veel verzekeraars werken bovendien met service-levels, hoe meer zaken je doet des te beter de ondersteuning die men ontvangt).

• Sander

Als ik mijn persoonlijke mening mag geven:

Zwitserleven

Centraal Beheer Achmea

Postbank (i.v.m. hun hogere uitkeringen voor expirerende lijfrentes.)