rentenversicherung terug?

• BV

Hallo,

kan hier iemand mij vertellen hoe ik mijn ingelegde rentenversicherung premie in Duitsland weer terug kan vorderen. Ik heb 4 jaar in D gewerkt en ben nu 4 jaar terug. Ik kreeg bij het afscheid advies van de personeelsdame om nadat ik 2 jaar uit D weg was de premie weer op te eisen. Ze gaf een BFA formulier mee dat ik zou moeten gebruiken, maar dat is niet erg duidelijk. Dus, wie heeft dit eerder bij de hand gehad en kan me adviezen geven?

BVD,

Bart

• Adri

Invullen en retour sturen lijkt mij. Na 4 jr werken in DE moet Duits toch geen probleem meer zijn?

In geval van technisch Duits mag je dit op het prikbord plaatsen, zodat we daar nader naar kunnen kijken. Ik heb nog wel wat Duitse collega's waar ik het ook aan kan vragen.

• BV

het probleem is niet het Duits, maar de vraag of de regeling nog wel bestaat en/of ik het juiste formulier nog wel heb. Maar de 1e vraag is voor mij het belangrijkst.

BVD Bart

• Adri

Bent u in de gelegenheid het nog in te vullen formulier te scannen en per e-mail naar mij toe te sturen?

Zal ik het naar een collega van mij in Duitsland sturen met uw vraag er bij.