waarde-overdracht offerte beoordelen?

• Marlies

In verband met het veranderen van werkgever, heb ik een offerte aangevraagd voor de waardeoverdracht van het pensioen van mijn vorige werkgever. Maar hoe beoordeel ik nu of dit gunstig cq. ongunstig is dus wel of niet moet doen? Van mijn vorige pensioen heb ik de volgende info: verzekerd bedrag oudedagspensioen per jaar, nabestaandenpensioen per jaar en wezenpensioen per jaar. In de offerte wordt genoemd: jaarsalaris, overdrachtswaarde, in te kopen duur, ouderdomspensioen en overbruggingspensioen. Leuk al die bedragen, maar ik snap er niets van. Wie heeft advies? Alvast bedankt.

• Simon Kabelfoon

Op basis van de nu door u gegeven informatie kan er alleen in algemeenheden worden gereageerd.

Wilt u een inhoudelijke reactie, dan zijn de bescheiden die u voor u had liggen toen u uw bericht maakte nodig en afhankelijk van wat daarin staat nog enige aanvullende gegevens.

Wanneer u dit wilt wil ik een en ander wel voor u beoordelen (kosteloos).

Stuurt u me dan even rechtstreeks een mailtje, zodat de meer privacy gevoelige gegevens buiten het prikbord kunnen blijven.

Rechtstreeks mailen kan door op mijn naam boven dit bericht te klikken, waarmee automatisch uw mailprogramma wordt opgestart.