In 1985 heeft mijn vader een koopsomstorting gedaan van NLG 16.305,= met een looptijd voor 20 jaar vast. Hij gokte op de dollar (niet echt een goede gok achteraf maar goed).
In 1992 overleed hij en mijn moeder kon toen kiezen, of het inlegbedrag terug of wederom een koopsom storten met als eindkapitaal USD 21.400 op 22-11-05.
Ze koos voor het laatste. Volgende maand komt ie dus tot uitkering.
Ze wil nu weten wat ze ermee kan. In de polis van SR staat een clausule waarin is opgenomen dat de koopsom voort komt uit de oude verzekering waarop de fiscale lijfrente clausule van toepassing is.
- betreft dit nog een oud regime polis? De polis is wel na 01-01-1992 afgesloten, maar verwijst naar de oude polis, gesloten in 1985.
- heeft mijn moeder de vrijheid om te kiezen voor een andere bank/verzekeraar waar de periodieke uitkeringen plaats gaan vinden? In de polis (rekengrootheid) staat nl. dat uitkering per kwartaal achteraf geschiedt bij SR).
De polis is in 1992 afgesloten via de Rabobank, daar gaan we nog heen op gesprek maar om alvast wat info in te winnen bericht ik dit op het forum.
Alvast bedankt.
Kip