Moet ik in 2006 nog steeds premie betalen voor mijn pre pensioen terijl deze komt te vervallen. En wat gebeurt er met mijn betaalde premies van pre pensioen.
Ben 31 jaar
Ik zit bij het pensioen fonds metaal en techniek.
Wanneer geen rechten meer worden opgebouwd hoeft er redelijkerwijs ook geen premie meer te worden betaald.
Op www.metalektropensioen.nl kun je onderstaand bericht zoeken, waaruit blijkt, dat men nog in gesprek is met alle relevante partijen over hoe de regeling er uit zal gaan zien per 01-01-2006, dat is dus nog niet bekend.
Even afwachten kortom.
Nieuwsberichten
Voorlichting nieuwe pensioenregeling van start in januari 2006
Het kabinet wil dat iedereen langer doorwerkt. Het liefst tot 65 jaar. Daarom is er per 1 januari 2006 een nieuwe pensioenwet. Door deze nieuwe wet heeft het bestuur van PME een nieuwe Pensioenregeling voor de Metalektro moeten maken. Het uitgangspunt daarbij is geweest om de pensioenregeling van de bedrijfstak zoveel mogelijk overeind te houden. Toch verandert er wel wat. Voor de ene werknemer wat meer dan voor de andere.
Het bestuur van PME, met daarin de vakbonden FNV Bondgenoten, CNV BedrijvenBond, De Unie en VHP Metalektro en de werkgeversorganisatie FME-CWM, heeft de laatste puzzelstukjes voor de nieuwe regeling bijna op zijn plaats. Daarna wordt de nieuwe regeling besproken met de belastingdienst en De Nederlandsche Bank. Voor 1 januari 2006 moet dat allemaal gebeuren, zo heeft de overheid bepaald.
Het was eerder de bedoeling om in oktober en november van dit jaar de voorlichting over de nieuwe regeling te starten. Doordat op een aantal punten nog definitieve besluitvorming moet plaatsvinden, is nu besloten de voorlichtingscampagne te verplaatsen naar begin 2006.
In januari en februari vinden er voorlichtingsbijeenkomsten plaats, 6 voor werkgevers en 25 voor werknemers. Per regio worden steeds eerst de werkgevers geïnformeerd, daarna de werknemers. Vóór de bijeenkomsten ontvangen alle deelnemers en werkgevers een brochure, waarin de veranderingen worden toegelicht.
Werknemers geboren vóór 1950 ontvangen nog dit najaar een brief met de belangrijkste punten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?