hoogte bijdrage penioenpremie

• richard k

Hallo,

Ik betaal 8,4 % pensioenpremie van mijn pensioengevend salaris (bruto salaris - franchise) en 4,96 % voor het vroegpesnioen.

Mijn werkgever betaalt respectievelijk 8,4 en 4,2 %.

Volgens mij zijn dit gigantische bedragen en behoren deze tot de hoogste van Nederland.

Toch zegt het pensioenfonds een goed en gezond pensioenfonds te zijn.

En is de CAO waaronder ik val (metaal) toch ook voor een grote groep mensen van toepassing.

Dan te bedenken dat veel mensen een premievrij pensioen hebben !

Heb ik echt 1 van de slechtste pesnioenregelingen voor wat betreft de hoogte van de (eigen bijdrage) pensioenpremie ?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

• richard k

Toevoeging: 4,96 % vroegpensioenpremie betreft 4,96 % over het gehele bruto salaris !!! richard k schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik betaal 8,4 % pensioenpremie van mijn pensioengevend

> salaris (bruto salaris - franchise) en 4,96 % voor het

> vroegpesnioen.

>

> Mijn werkgever betaalt respectievelijk 8,4 en 4,2 %.

>

> Volgens mij zijn dit gigantische bedragen en behoren deze tot

> de hoogste van Nederland.

> Toch zegt het pensioenfonds een goed en gezond pensioenfonds

> te zijn.

> En is de CAO waaronder ik val (metaal) toch ook voor een

> grote groep mensen van toepassing.

>

> Dan te bedenken dat veel mensen een premievrij pensioen

> hebben !

>

> Heb ik echt 1 van de slechtste pesnioenregelingen voor wat

> betreft de hoogte van de (eigen bijdrage) pensioenpremie ?

>

> Bij voorbaat dank voor uw reactie.

• Simon Kabelfoon

Denk het niet Richard.

Natuurlijk betaal je een “berg” premie (en de werkgever dus ook nog eens), maar je hebt dan ook een beter dan gemiddelde regeling.

Voor wat betreft de eigen bijdrage in deze regeling …. kijk eens op www.pggm.nl (een van de grootste pensioenfondsen in NL).

De indruk die blijkbaar bij je bestaat van “al” die premievrije regelingen waar anderen aan deelnemen is niet geheel juist (of beter geheel niet).

Veruit de meerderheid betaalt zelf mee (veelal meer dan de helft van de totale pensioenpremie)), da's dus min of meer gemeengoed te noemen.

De premievrije regelingen zijn langzamerhand op 1 hand te tellen.

Blijft natuurlijk een hoop centen, maar jullie hebben dan ook een bovengemiddelde pensioenregeling (en is dus ook kostbaar).

• Alda

Beste Richard

Misschien is het een troost voor jou, maar het PGGM (pensioenfonds voor de zorgsector) preseert het om bijna 14% van het brutoloon te incaseren! De werkgever betaalt hetzelfde bedrag ook nog eens. Dit jaar betaal ik ongevr. €3300,- premie, plus hetzelfde bedrag v.d. werkgever is dat dus € 6600,-.

En wat krijg je ervoor terug? Een verhoging van € 375,- per jaar. Je moet al 80 jaar worden om dit terug te krijgen, zonder het rendement dat ze erop maken.

Een tweede slechte regelen v.h. PGGM is, dat het partnerpensioen vervalt als je niet meer actief in de zorg werkzaam bent.

Ik ben benieuwd of er zich nog mensen melden, die meer betalen.