Ik zat ons pensioenoverzicht eens te bekijken en kwam iets vreemds tegen over het jaar 2003.
In het jaar 2002 had mijn man (die sinds 20 januari voor 100% in de wao zit, hij was rijksambtenaar) 38.80 dienstjaren opgebouwd
In het jaar 2003 werd er 1,7 jaar van af getrokken en ? 165 van de opbouw, toen had hij nog 37,10 dienstjaren opgebouwd.
Ik heb pas een aangetekende brief gestuurd en gevraagd waarom ze dat gedaan hadden.
We kregen toen een brief terug over compensatiejaren die ze tot 2002 wel hadden vermeld op het overzicht, maar in 2003 er weer van af hadden getrooken ivm met leeftijd?????????
Wij hebben nooit bericht gehad dat zoiets bestond Compensatiejaren,?????? ik heb nog gevraagd waarom hebben wij daar nooit bericht van gehad, ja dat konden ze ons niet vertellen.
Ik ben een vrouw die alle briefjes van zoiets bewaard.
Maar compensatiejaren wat dat nu weer zijn ik heb geeeeeeeeeeen idee.
Kunnen jullie mij eens uitleggen in verstaanbaar nederlands, zodat wij dit kunnen begrijpen, wat dat nu weer is, en waar het beschreven staat in de wet o.i.d.
Ze zeggen wel ja als u nu 65 wordt komen deze jaren er weer bij???????
Maar dat hebben we niet zwart op wit, dat vraag ik nog wel even hoor. kan er weer wat bij in de map.
gr.akkie