pensioentekort

• richard k

Veel pensioenfondsen voegen vanaf 1-1-2006 het vroegpensioen bij het “normale” pensioen, zodat tot 85 % van het gemiddelde salaris wordt opgebouwd i.p.v. de tot op heden gebruikelijke 70 %,

Op je 62 ste kun je het pensioen dan wel eerder in laten gaan zodat vanaf 62 jaar en verder wel weer de 70 % van je (gemiddelde) salaris verkregen wordt.

Ik leg nu nog jaarlijks een BELASTINGVRIJ geldbedrag in, in een beleggingsverzekering vanwege een pensioentekort dat ik heb.

Echter…. vanwege het feit dat ik vanaf 1-1-2006 nu meer pensioen opbouw (zoals hierboven omschreven wordt tot 85 % opgebouwd i.p.v. tot 70 %) heb ik vanaf 1-1-2006 geen of in ieder geval een veel lager pensioentekort.

Mijn inleg in mijn beleggingsverzekering zal dan niet of in ieder geval voor een groot gedeelte niet meer belastingvrij ingelegd kunnen worden.

Klopt mijn redenatie?

Zo ja, wat kan ik hier tegen doen?

Heeft de overheid hier al een uitspraak over gedaan?

Of een speciale regeling voor getroffen?

Bij voorbaat dank voor uw reacties.

• Hans

Als ik er van uit ga dat uw beleggingsverzekering een koopsom polis is dan is deze nog aftrekbaar als er een pensioen tekort is anders niet, maar dat was al zo. Dus als er verder niets verandert dat blijft deze lijfrente aftrek hetzelfde.