Hallo weet iemand ook dat wanneer je verplicht wordt om een pensioen af te kopen(311 euro bruto per jaar) hoeveel ze dan ongeveer geven? is daar een bepaald percentage voor of een aantal jaren?
De afkoopwaarde is afhankelijk van een aantal factoren. Op welke leeftijd wordt er afgekocht, is er een partnerpensioen meeverzekerd, is het pensioen geïndexeerd etc.? Een direct antwoord is dus niet te geven. In beginsel wordt de actuarieel contante waarde van de termijnen berekend, en komt hierop soms nog een korting wegens kosten.
Okee, bedankt, Maar het gaat hier om een pensioen zonder partner pensioen en de leeftijd is 65. gaan zij nu uitrekenen hoe oud mensen gemiddeld worden en krijg je dan een aantal jaren? moet ik aan een paar honderd euro denken of aan een paar duizend? Ik heb echt geen flauw idee. Mijn man moet nu tekenen voor akkoord, maar weet niet voor welk bedrag hij tekend. Vreemd!
Mar,
Bij de afkoop van een klein pensioen behoort een opgave van de bruto afkoopwaarde. Als deze, door wat voor omstandigheden dan ook, niet bij de brief zit, dan is het verstandig om contact op te nemen met de verzekeraar/pensioenfonds. Een opgave van de bruto afkoopwaarde hoort bij de brief. Niet eerder tekenen totdat de opgave is verstrekt.
Er moet wel rekening worden gehouden met het feit dat er nog loonbelasting en eventueel ziekenfonds wordt ingehouden.
Voor de berekening van de afkoopwaarde hanteert de maatschappij tabellen. Hieraan kan niets veranderd worden.De bruto afkoopwaarde zal een paar duizend euro zijn. Met inhouding en ziekenfonds zal er ongeveer 30% vanaf gaan. Dit is het netto bedrag wat uw man ontvangt.
Met vriendelijke groet,
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?