Mijn man en ik zijn sinds december 1987 getrouwd. Sinds 2001 leven wij niet meer samen maar zijn nog steeds gehuwd. Reden om niet te scheiden voor mijn man is o.a. dat ik aanspraak heb op zijn nabestaandenpensioen en dit opbouw door het aantal jaren dat wij getrouwd zijn. Sinds 2002 is hij met pensioen. Ik heb zelf een baan en heb nooit aanspraak gemaakt op een deel van zijn pensioen.
Nu heb ik contact opgenomen met zijn pensioenfonds en ben er achter gekomen dat er helemaal geen nabestaandenpensioen meer is. Hij heeft zijn partnerpensioen omgezet in een extra oudedagspensioen. Nu blijkt dat dat hij een “verklaring inzake uitruil van het levenslange partnerpensioen” heeft ondertekend en mijn handtekening heeft vervalst. Ik heb een kopie van de verklaring vandaag ontvangen en ben bezig een brief te schrijven naar zijn pensioenfonds. Ik ben benieuwd of iemand weet wat ik hier mee kan doen.
Ik kan wel aangifte gaan doen, tenslotte heeft hij valsheid in geschrifte gepleegd, maar daar krijg ik mijn nabestaandenpensioen niet mee - hooguit kan hij een weekje zitten. Is zijn pensioenfonds verplicht de boel terug te draaien? Het is duidelijk niet mijn handtekening! Of moet ik dit via een advokaat doen?