lijfrente vs pensioen

• Gijs

Hi,

ik heb op het moment een pensioen bij mijn werkgever. waarvan wkgdeel ?130 en mijn deel ?50 euro. Nu wil ik van baan veranderen naar een werkgever die geen pensioen biedt en ook niet gaat bieden. Compensatie in het salaris is het gevolg.

Nu mijn vraag. Kan iemand mij een indicatie geven wat een lijfrente moet gaan kosten per maand. Ik moet nl. snel een beslissing nemen inzake de baan en wil weten of ik er door een lijfrente niet te veel op achteruit ga.

Op dit moment:

collectief pensioen in beleggingen.verondersteld rendement 6%

Pensioendatum 1-4-2040

Pensioengevend salaris ? 34635

Franchise ivm AOW ? 11354

Pensioen grondslag ?23281

Beschikbaar gestelde premie ten behoeve van het ouderdomspensioen en nabestaandenpensioen, ingaande an d e pensioendatum bedraagt 5,5% van de pensioengrondslag.

Ouderdomspensioen ? 11522

nabest. pensioen ingaande na pensioendatum ? 8065

nabest.pensioen ingaande voor pensioendatum ? 12467

Pensioen indicaties bij leven op pensioendatum zijn gebaseerd op rekenrente 5,5%

Pensioenindicatie bij overlijden vóór pendioendatum 5,0%

Kan iemand, globaal, een bedrag noemen wat zoiets in een lijfrente vorm moet gaan kosten voor mij? bij voorbaat hartelijk dan.

• xx

Gijs,

Over geen pensioentoezegging is vaker een topic geweest. Ik wil je adviseuren om naar een tussenpersoon te gaan.

Zij kunnen de berekeningen voor je maken.

Met vriendelijke groet,

• Hans

Als de ingangs datum 2040 is ben je nu dus nog relatief jong. Ook het salaris is van dien aard dat er maar weinig belasting terug gekregen wordt. kijk voor je zelf of gewoon sparen, mogelijk via een beleggingsfonds van je eigen bank, niet een veel voordeliger optie is. Dan moet je wel een goede spaar discipline hebben.