achterhalen pensioenfonds

• Caroline

Hallo,

Mijn zus woont al 44 jaar in Canada. In mei a.s. wordt ze 65 jaar.

Van 1958 tot 1960 heeft ze in kinderhuis Emma gewerkt in Wijk aan Zee.

Ze heeft aan mij gevraagd of ik wil uitzoeken of ze nog aanspraak kan maken op een pensioentje zodra ze 65 jaar wordt.

Ik weet echter niet waar ik dat moet vinden. Het kinderhuis is allang weg. Geen idee

wat het pensioenfonds toen was en wat het nu is.

Wie kan mij op weg helpen bij het zoeken bij deze speld in een hooiberg?

groet,

Caroline

• Paul

Probeert u het eens via het Verbond van verzekeraars, of de Vereniging van bedrijspensioenfondsen.

De links naar hun websites staan hieronder.

www.verzekeraars.nl en www.vvb.nl

U kunt ook contact proberen op te nemen met een oud-collega van uw zus. Wie weet wat die zich nog kan herinneren.

• xx

Caroline,

In de betreffende periode werd pensioen, indien het dienstverband korter was dan 5 jaar, vaak afgekocht ten gunste van de werkgever (uitzondering nagelaten). Dit in de veronderstelling dat er pensioen werd opgebouwd.

Misschien is het een en ander al verrekend, echter weet u zus het zelf niet meer. Het is niet onverstandig rekening te houden met het feit dat er geen pensioen (meer) is verzekerd.

Met vriendelijke groet,

• Simon Kabelfoon

Vraag me af of er uberhaupt pensioen werd opgebouwd gezien de leeftijd die uw zuster toen had (17 tot 19 jaar).

• Caroline

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik vraag me inderdaad ook af of er ooit een pensioen)tje) is opgebouwd. Mijn zus zegt, dat ze een eventueel pensioen niet heeft afgekocht indertijd.

Met de verwijzing naar de websites van Paul probeer ik nu iets verder te komen.

Groeten,

Caroline