Bijzonder partnerpensioen

• Iris

Hallo,

Vandaag ontving ik van het BPF een brief met daarin de toekenning van het bijzonder partnerpensioen.

Ik ben helemaal onbekend met dit allemaal, heb het destijds wel aangevraagd,en dacht dat ik dit pas kreeg wanneer ik of mijn ex partner met pensioen zou gaan.

Mijn ex is eind vorig jaar overleden.

Nu ontvang ik dus de betaling miv 1-1-06.

Ik heb de brochure gelezen en daarin staat dat het partnerpensioen levenlang is, en bij het bijzonder partnerpensioen wordt niet gesproken over*levenslang*

Mijn vraag is dus of dit ook voor mij geldt of stopt dit wanneer ik met pensioen ga ?

Bedankt alvast voor het antwoord !

Groetjes,

Iris.

• xx

Iris,

Voor 99,99% zeker is dit een levenslang nabestaandenpensioen. De uitkering loopt tot uw overlijden.

Deze informatie zal ook te vinden zijn op het bijgevoegd formulier (of formulieren). Als er sprake is van een tijdelijk nabestaandenpensioen, een nabestaandenpensioen dat veelal loopt tot leeftijd 65 (AOW-leeftijd), dan zal de einddatum van dit pensioen op het formulier staan.

Ik weet niet wat de hoogte van het nabestaandenpensioen is, echter als dit een klein bedrag is, dan bestaat de mogelijkheid dat het pensioen wordt afgekocht. Ik meen dat de afkoopgrens voor 2006, het exacte getal heb ik niet bij de hand, ongeveer € 370,- is.

Met vriendelijke groet,

• Iris

Hallo xx,

Op het formulier wordt geen einddatum vermeld en het bedrag is hoger dan € 350.

Over het afkopen staat in de brochure dit bedrag.

Maarja, omdat ik niets las over *levenslang* bij het bijzonder partnerpensioen en wel bij het partnerpensioen,kwam deze vraag bij mij op.

Misschien weet iemand dit voor 100 % ?

Groetjes,

Iris.

• xx

Iris,

De term bijzonder nabestaanden pensioen wordt gebruikt om aan te geven dat het nabestaandenpensioen toekomt aan de ex-partner.

Als ‘levenslang’ van toepassing is voor het nabestaandenpensioen, dan is het ook van toepassing voor het ‘bijzonder’ nabestaandenpensioen.

Eveneens omdat er geen einddatum wordt vermeld: voor 99,999%, afgerond 100%, zeker dat het levenslang is.

Met vriendelijke groet,

• Iris

Bedankt voor het beantwoorden xx.

Gr.

Iris.