pensioen verplicht?

• Jean

ik vraag me echt af of dit mag:

mijn werkgever heeft aangegeven niets aan pensioen te doen (prima is niet verplicht) maar voor mijn collega wordt er wel pensioen opgebouwd.

Mag deze ongelijkheid???

Wie kan mij verder helpen!!!!!!

• Simon Kabelfoon

Wanneer uw collega exact hetzelfde werk doet denk ik dat er sprake is van ongelijke behandeling.

Doet die collega iets anders (of beter, heeft die een andere functie, u bijv. medewerker, collega bijv. management), dan kan er sprake zijn van een toegestaan onderscheid.

• Teuntje

is die collega een betere werker misschien en langer bij het bedrijf, een steun pilaar?

• Jean

de collega is een buitendienstmedewerker en is half jaar langer in dienst dan ik.

ik ben zelf commercieel medewerkster

Graag hulp!!!

• Simon Kabelfoon

Begrijp dus, dat u binnendienstmedewerkster bent?

In dat geval kan er sprake zijn van een toegestaan onderscheid (op functie).

Vind het persoonlijk niet (meer) van deze tijd om een dergelijk onderscheid aan te houden, maar er zijn nog steeds “bazen” die menen, dat alleen de buitendienst de handel binnenbrengt en dus goed verzorgd dient te worden.

• Teuntje

wel de aan de elementen blootgestelde buitenmedewerker heeft een kortere levensvewachting en daar kan ook wat tegenover staan :-)

• LZ

Er kan echter wel sprake zijn van indirecte discriminatie; indien aantoonbaar is dat bijvoorbeeld de buitendienst alleen bestaat uit mannen terwijl de binnendienst uit vrouwen bestaat, maakt u een goede kans bij de Commissie Gelijke Behandeling als u dit aan de kaak stelt..