ww-pensioen-FVP

• jajan

Als je in de WW zit op latere leeftijd, dan gaat de pensioenopbouw verder via het

FVP.

Ik ben vorig jaar oktober 60 jaar gworden en een van mijn oude werkgevers betaald mij per november 2005 per maand een pensioen uit.

Dit pensioen wordt 100% gekort op mijn ww, waardoor deze nu plm. de helft is van wat ik eerst ontving.

Het geheel vormt samen weer de volledige ww uitkering.

• jajan

Sorry mijn verhaal was nog niet af.

Wat nu erg vervelend is, dat ik mijn pensioen nu al verplicht eerst moet opeten en hiervan niet kan genieten op mijn oude dag.

Maar dat ook de pensioen opbouw door het FVP wordt gehalveerd, omdat ik nu nog 3 jaar ww heb ( of ik vind werk) wordt aan het einde van de totale ww, die voor mij 5 jaar is, dit, omdat ik dat vervelende verplichte pensioen heb.

Wie kent deze situatie en wat kun je er aan doen??

Jajan

• xx

Jajan,

Quate:"Maar dat ook de pensioen opbouw door het FVP wordt gehalveerd, omdat ik nu nog 3 jaar ww heb ( of ik vind werk) wordt aan het einde van de totale ww, die voor mij 5 jaar is, dit, omdat ik dat vervelende verplichte pensioen heb.

Wie kent deze situatie en wat kun je er aan doen??"

Is het mogelijk bovenstaande te verduidelijken? Hier wordt ik geen wijs uit.

M.vr.gr,

• Jan

xx,

Jajan bedoelt dat als hij nu geen pensioen zou krijgen, de bijdrage van FVP aan zijn toekomstig pensioen dubbel zo hoog zou zijn. FVP is namelijk gekoppeld aan de WW uitkering. Geen WW geen FVP bijdrage. Halve WW uikering, halve FVP uitkering.

Omdat Jajan 3 jaar pensioen krijgt naast zijn WW uitkering, heeft hij 3 jaar deze “pech”

Jajan,

Er zullen wel meer met dit probleem te maken hebben. Want zo zijn nu eenmaal de regels. Maar 1 troost: Stel dat je bij de laatste werkgever helemaal geen pensioen regeling had, dan zou je van het FVP helemaal geen pensioenbijdrage hebben gehad. En of al die regelingen eerlijk zijn? Wie het weet mag het zeggen.

• xx

Jan,

Dit laatste vraag ik mij af. Is het niet zo dat de WW-uitkering geheel is, echter wordt het ontvangen OP in mindering gebracht op de WW-uitkering. Dus: bron is 100% WW-uitkering.

In deze situatie is m.i. er namelijk wel sprake van een volledige FVP-bijdrage,

Gr,