Belachelijk

• Dirk

Ik ben 18 jaar getrouwd geweest en me ex wou van me scheiden, ik dus niet.

Ik heb alle jaren gewerkt en zei heeft daarvan geprofiteerd maar na mijn scheiding mag ik straks als klap op de vuurpijl ook nog eens een deel van me pensieon afdragen straks……

Volkomen belachelijk in mijn ogen, temeer om dat ik nu ook nog eens alimentatie mag betalen……

Ik trouw dus never nooit meer……omdat je als het fout loopt je als man gigantisch het “zaadje” bent

• Simon Kabelfoon

Tja,

Kan me dat gevoel wel enigzins voorstellen, maar redelijk is het niet.

Ken uw persoonlijke situatie niet, maar gemiddeld genomen in een huishouden met 1 kostwinner (in dit geval dus de man) is de vrouw wel degene geweest die het thuisfront (al dan niet met de zorg voor de kinderen) op gang hield en zo de man in staat stelde te kunnen verdienen.

Heeft daar nooit ene rooie cent voor betaald gekregen en moet dan, na jaren buiten het arbeidsproces gestaan te hebben maar weer zien aan de slag te komen.

Er zijn dus meer “slachtoffers” bij een scheiding dan degene die alimentatie dient te betalen en zijn/haar pensioen dient te delen.

Het feit, dat zij wilde scheiden laat ik hier maar buiten beschouwing, want dat ligt teveel op het persoonlijke vlak, waarmee de zakelijkheid uit het oog wordt verloren.

• teuntje

Simon, iemand die er net zo over denkt als ik. Kan jij ontsnappings medthodes aangeven?

• teuntje

Nou nee , degene die contract breuk pleegt moet mijns inziens maar op de blaren zitten

• Simon Kabelfoon

Hier staat niet vast wie contractbreuk pleegt (los van het feit, dat dat een onzinargument is in onze rechtsstaat) anders dan dat de vrouw blijkbaar is opgestapt.

De aanleidingen daartoe staan hier niet beschreven en kunnen van veel ernstiger aard zijn dan de “contractsbreuk sec”.

Komt bij teun, dat wij het over dit onderwerp nooit eens zullen worden, dus laat die discussie wat mij betreft maar achterwege.

• Simon Kabelfoon

Teun, ik ken maar een ontsnappingsmogelijkheid en wel de ultieme.

Of dat de weg is???

• Teun

Dan ga je de gevangenis in, dat bedoel je toch, poef!?

• Teun, baas van bas de hond

Nee Simon, want mensen zoals jij proberen het maatschappelijk denken te vormen , en dan is het nodig af en toe een ruk naar rechts te maken en even te relativeren. Het is maar een heel klein deel van deze aarde waar ze zo gek doen hoor, en geloof me met 30 jaar als een expat over de wereld getrokken te hebben van Asie, Afrika, Europa,de USA, er zijn maar weinig landen die het ze raar hebben weten te regelen en waar de populus het door al dat gebrainwash het nog normaal vindt ook.

• Simon Kabelfoon

Je bent toch minder ruimdenkend dan ik had ingeschat.

Voor mij is de gevangenis niet de meest ultieme escape!

• Teuntje

DRUGS, Simon je zegt af en toe wel rare dingen, in het bijzonder als er over comissie gesproken wordt, maar dit had ik niet van je verwacht. Dat heb je he als er te veel geld voor weinig moeite binnenkomt. Ik ben teleurgesteld Simon