Waarom wordt 65% als ideaal gezien

• Teun

Eigenlijk raar. Als je met pensioen gaat dan kan je eidelijk eens doen waar je zin in hebt en nu hebben een aantal wereld vreemde figuren bedacht dat 65% van wat je gewent ben voldoende is. Mijn stelling is dat je juist meer nodig hebt, niet minder! Simon waar komen die rare gedachten vandaan?

• Simon Kabelfoon

Geen idee Teun en dat zal je tegenvallen niet waar??

Volgens jou ben ik immers degene die tracht het maatschappelijk denken om te vormen, maar deze had ik nog even niet bedacht.

Ik doe het in ieder geval niet voor 65%.

• Paul

Het heeft er deels mee te maken dat je na je 65-e geen premies meer betaald voor AOW etc. Zo blijft er netto meer van je inkomen over. Uiteraard is 70, 65 of 80% een redelijk arbitraire regel (afhankelijk van belastingschijven), maar voor het gros van de mensen betekent dit voor en na 65 jaar ongeveer hetzelfde netto besteedbaar inkomen.

• Simon Kabelfoon

Paul,

Je “kent” Teun inmiddels.

Dat gelooftie toch nooit!

• Teun

Nee ik ook niet, maar de opbouw boven de 100% zou in strijd met de wet zijn zegt het pensioenfonds. Raar he als je wel de premie betaald heb over het boven de 100% deel. Ben het trouwens met je eens dat in eigen beheer een aanvullend pensioen regelen heel verstandig is, maar kijk uit voor de commissie wolven.

• Teun

Paul bedankt voor de info, ik zat er dus naast (komt niet al te vaak voor Simon :-) ). Ik verkeerde in de veronderstelling dat het pensioen gat, het alleen maar AOW krijgen (premie betaald of geen premie betaald dat maakt niet uit) aan de orde van de dag was.

• Simon Kabelfoon

Oh ik bedoelde het net anders.

Ik kom als commissie-wolf met ruim minder dan 65% nog makkelijk uit.

• Teun

Kan je nagaan hoeveel commissie je krijgt, whooooowwwww!!!!