Hoe zien de pensioenen in Nederland er nu uit

• Teunes

Ik woon werk al vele jaren in het buitenland en weet eigenlijk niet goed meer wat nu een normaal, een goed pensioen is. Heeft iemand een link naar een site waar je een plaatje van de pensioenen in Nederland zie, met percentages en pensioens waarden.

In mijn obtiek is een pensioen pas goed als het 100% van het laatst genoten salaris is. Ik begrijp dat men daar anders over denkt in Nederland wat mij ten zeerste bevreemd. Maar wat wordt al % dan als goed gezien? 70, 80, 90%

Alvast bedankt voor de reacties

• Paul

Een goed pensioen is 100% eindloon belastingvrij op 55, onder de voorwaarde dat er geen provisie op wordt verdiend, en je bij scheiding niets hoeft te delen met je ex-echtgenote.

• Teuntje

ok, valt mee. Ik dacht dat sommige amllooten genoegen namen met 70% op 65 jarige leeftijd, zat ik er even flink naast

• Simon Kabelfoon

50% is al genoeg teun!!

• Teunes

Ja voor een lemming, met open ogen de afgrond tegemoed en daar geen rookworst minder voor eten

• Simon Kabelfoon

He teunes,

begin steeds beter te begrijpen waarom zelfs 100% pensioen voor jou te weinig is.

Je vertoont je op deze site al in meer dan 3 persoonlijkheden al dan niet met hond.

Dat kost natuurlijk klauwen geld.

• Paul

3 * Teun à 100%, 3 * al zijn vrouwelijke fans à 70% en nog een nest jonge honden tegen 14%. Tel uit je winst!!

• Simon Kabelfoon

En dan nog mag je geen commissie schrijven van 'm.

• Teuenes

Klaauwen met geld, nu niet mijn jargon, maar ik begrijp de agressie. De Hond, Maurice?

• Teuenes

Simon als commissie loon naar werken is dan is daar niets op tegen. Je bergrijpt denk ik wel wat ik bedoel, lage commissies, hoge omzet, het Gates principe