pensioen en scheiden

• Klaas

Als ik over enkele jaren met pensioen ga zal dit niet zó erg hoog zijn.Daarnaast heb ik dan noch een ander probleem,ik ben namellijk een keer eerder getrouwt geweest .Ik ben in 1987 gescheiden na precies 10 jaar huwelijk.In deze 10 jaar hebben we bijde full time gewerkt en verdienden we ook even veel.Mijn ex werkt noch steeds full time zonder onderbreking.Kan zij nu toch aanspraak maken op een deel van mijn pensioen en kan dat ook direkt na mijn pensioenering,zij is n.l. 7 jaar jonger,of moet zij eerst ook met pensioen zijn?Maar heb ik nu ook recht op een deel van háár pensioen als het zover is?Er zijn toen geen afspraken over gemaakt,dat was niet nodig zeiden de advocaten toen.Wie kan mij duidelijkheid geven hierover? Gr.Klaas

• T-eun-tje

J ezou zeggen dat het redelijk is om te veronderstellen dat ze pas op pensioen gerechtigde leeftijd gratis mee kan happen, maar wat je denkt dat redelijk is in Nederland is vaar door de wet verkromt (ben blij dat ik uit Nederland weg ben), Simon zeg eens dat ik het verkeerd begrepen heb

• Paul

Zoek dit forum eens af, en gebruik bij het zoeken “negeer” Teun, en zie wat het is.

• WGR

De Wet Verevening Pensioenen, die de verdeling van pensioenaanspraken bij scheiding regelt, dateert van 1994 en geldt niet met terugwerkende kracht. Gezien het feit dat er bij de scheiding niets over is opgenomen, kan uw ex geen aanspraak maken op een deel van uw pensioen.

WGR