De sigaar

• Joep

Binnenkort zijn er weer landelijke verkiezingen. Bij deze wil ik de oproep plaatsen aan elke 45 tot 55 jarige werknemer in dit land uitdrukkelijk te gaan stemmen! Laat uw stem niet verloren gaan aub. Deze gaat namelijk als reststem naar een partij, die waarschijnlijk niet uw keuze zou zijn. Wat dan? Blanco gaan stemmen! Zoals u weet zijn wij zo wie zo de sigaar. Geen enkele politieke partij ziet brood in onze problematiek die zij overigens zelf veroorzaakt hebben! Indien wij massaal blanco gaan stemmen krijgen zij een flinterdun mandaat, aangezien wij als babyboomers de meerderheid zijn! Wij zijn al 40 jaar solidair met deze maatschappij geweest en willen nu daarvoor iets terug. Dat is sociale gerechtigheid. Als we niet terug vechten gebeurd er ook niets. Stem blanco!

• Simon Kabelfoon

Was ik niet van plan.

Weet ook niet welke sigaar ik volgens u ben, daarvoor is uw bericht toch inhoudelijk wat te mager om me te overtuigen.

Licht eens toe!

• Marcel

Een heel goed plan!

• Ralph

Het is een generatieconflict tussen de babyboomers en de jongere generatie (welke de AOW straks zal moeten bekostigen).

U doet net alsof de babyboomers solidair zijn met de jongere generatie.

Wanneer de AOW blijft zoals die op dit moment is dan stem ik niet VVD, niet niet PvdA, niet GroenLinks en al helemaal niet blanco.

Dan stem ik niet en ga zal ik emigreren… Geen zin om met de huidige generatie jongeren de “solidaire” babyboomers financieel te ondersteunen. Dan betaal ik t.z.t. 60 % loonheffing over al m'n inkomsten.

Kom maarrrr…

Groeten,

Ralph

• Harry

Binnenkort?

Volgens mij zijn de verkiezingen pas in 2007. Dan is iedereen je berichtje allang weer vergeten.

Wie gaat het land besturen bij 100% blanco stemmen?

De babyboomers hebben enorme salarisverhogingen meegemaakt en hun huis is vele malen meer waard geworden waardoor de huidige jongeren nauwelijks uit hun ouderlijk huis kunnen.

Succes met je actie, een 48 jarige SP-stemmer, met modaal inkomen.

Harry

• kenneth

Ja Harry dat is waar,in 1962 ben ik begonnen 22,50 gulden schoon in de week,en een rijksdaalder fietsengeld.

Mijn moeder gaf ik 12,50 kostgeld,en de rest “dikke Pret”!

Nu ben ik 60+,en had een Kasteel kunnen hebben,een auto met Caravan,een Tweede huis in Frankrijk.En een boot natuurlijk.lees had!

Maar ik heb nu een mooie fiets,en koop nooit een auto.

• Marcel

Beste Harry,

Inderdaad zijn de verkiezingen naar verwachting pas in mei 2007 dat weet ik ook. Maar, ik ben nu al bezig op diverse forums van internet mijn stelling om vooral blanco te gaan stemmen aan het pushen. Een jaar is niks en bovendien kunnen “ze” ook eerder vallen… Verder mijn reactie op die “enorme” salarisverhogingen waar je het over hebt. Ik, behorende bij de babyboomers (55 jaar), ben de afgelopen 10 jaar zegge en schrijven 10 euro en centen per maand netto erop vooruit gegaan! Gek he?! Hoe weet ik dat? Omdat ik mijn salarisoverzichten altijd netjes bewaar en heb vergeleken en alles heb omgerekend naar euro's. Moet je wel bedenken dat ik intussen een volledige schaal (met alle nodige tussenstappen) omhoog ben gegaan. Maar door alle nivelleringseffecten zoals belasting, sociale premies etc. hou ik daar dus feitelijk geen ene …. aan over! Tel daarbij het feit dat het effect van de dure euro ook voor mij erin heeft gehakt en zie daar het probleem! Netto zit ik dus gewoon op het minimum net als jij en de rest… Dat “ vermogen” wat we hadden opgebouwd in de betere jaren is intussen zeg maar gerust opgedroogd. Daarop hebben we dus “ingeteerd”. En wij niet alleen… Zie je, de rijken worden rijker en de rest alleen maar armer… En daar gaat het toch om! Nee Harry, je mag het van mij allemaal hebben echt waar. En neem dan meteen ook mijn (overigens vrij complexe) baan gerust over, met salaris erbij hoor! Ga ik wel ergens voor het minimumloon een rustig baantje nemen, maar wel met huursubsidie etc. Leef je uiteindelijk toch een stuk rustiger en met minder verantwoording ook…Lekker makkelijk! Ruilen? Kijk, zo werkt het dus niet en mede daarom stem ik blanco en ja, als we dat allemaal zouden doen hebben ze geen mandaat. Maar dat is nou net de bedoeling!

• Paul

Wat u aankaart (Joep/Marcel), is een politieke discussie, en heeft niets met pensioentechniek te maken. Gelieve uw politieke voorkeuren elders uit te spreken.

• Teunes

denk dat we met de vvd het beste uit zijn, wouter , ha!! aan het gas!!!!