Wat als mijn man mijn met pensioen gaat

• diny

Mijn man gaat over 3 jaar met pensioen, ik ben 6 jaar jonger, en werk nog 20 uur in de week, ik verdien ? 956 per maand bruto.

Maar als hij met pensioen gaat ben ik 59 jaar en werk dan 44 jaar m.u.v. van die paar jaar dat de kinderen nog heel klein waren, maar ik heb zoiets van, dan wil ik ook stoppen, ik werk dan lang genoeg, wij hebben er in de familie die een 40 jarig jubileum krijgen voor NIET werken, die ons altijd voor gek hebben verklaard.

Kan ik dat doen? krijgt mijn man dan de toeslag wel van de AOW voor mij? en zo ja wanneer moet ik dan mijn werk opzeggen?

Of moet ik me schuldig gaan voelen, dat ik eigenlijk tegen die tijd wil stoppen.

Wij zijn van 1942 en 1948

vr.gr diny

• xx

Als je man met pensioen gaat en je blijft niet werken, dan zal er een volledige AOW worden toegekend.

Blijf je werken, dan zal een (klein) deel van het loon in mindering worden gebracht op de partner-toeslag van de AOW. Wellicht is het verstandig om ongeveer een 3/4 jaar voor de pensionering van je man een berekening te maken wat er niet aan partner-toeslag wordt uitgekeerd.

De vraag of je wel of niet wil werken als je man met pensioen gaat is niet aan een ander. Die keuze zal je zelf, uiteraard neem ik aan in goede verstandhouding met je man, moeten maken.

M.vr.gr,

• Teu-nes

Diny je ben een hele dappere vrouw, een voorbeeld voor anderen. Gewoon ook je schoiuders er onder gezet he, bravo!!!!