afkoop pensioen

• alex

Ik ga in augustus emigreren naar Brazilie.

Ik wilde mijn pensioen afkopen maar omdat ik al meer opgebouwd had als 700 nogwat euro zeggen zij dat ik dit moet laten staan tot mijn pensioengerechtigde leeftijd.

Dit had ik vantevoren al nagezocht en dit staat idd in de algemene voorwaarde

nu is mijn vraag,weet iemand een manier om dit toch af te kunnen kopen

Ik ben zelfstandig ondernemer en wordt dat in Brazilie ook weer .

Wanneer ik geemigreerd ben mag ik mijn premies nog maar 3 jaar doorbetalen en dan houdt het dus op.

hier zie ik dan weinig heil in daar ik op moment van schrijven 33 jaar ben.

Wil dus afkoop

Wie weet hier meer van?

Mvrg Alex

• Paul

Wat u wilt kan niet. Afkoop is bij emigratie voor pensioenen tot een jaaruitkering van 712,04 euro mogelijk, maar vaak is deze afkoop beperkt tot de datum waarop het pensioen ingaat (wanneer u 65 bent). Verder zoeken heeft dus weinig zin. Overigens is het sop de kool niet waard. Van de bruto afkoopsom (in uw situatie ongeveer 3.000 euro) gaat 72% naar de fiscus.

• alex

Beste Paul,

Bedankt voor uw reactie

Maar mag ik vragen hoe u komt aan de brutoafkoopsom?

Relateert u dit aan mijn leeftijd?

Betaal nu op moment 75 Euro per maand dus neem aan dat dit dan wel hoger ligt?

IWil weleens zien of ik dat geld uberhaubt nog wel uitgekeerd krijg tegen die tijd.

Je ziet het aan de spaarloonregelingen,hypotheekrenteaftrek,aowpremies die je op je oude dag door zal moeten betalen enz.

Het is frustrerend dat andere mensen over je ingelegde geld kunnen beschikken door er bepaalde regels aan te hangen .

Mvrg Alex

Paul schreef:

>

> Wat u wilt kan niet. Afkoop is bij emigratie voor pensioenen

> tot een jaaruitkering van 712,04 euro mogelijk, maar vaak is

> deze afkoop beperkt tot de datum waarop het pensioen ingaat

> (wanneer u 65 bent). Verder zoeken heeft dus weinig zin.

> Overigens is het sop de kool niet waard. Van de bruto

> afkoopsom (in uw situatie ongeveer 3.000 euro) gaat 72% naar