afkoop pensioen

• alex

Ik ga in augustus emigreren naar Brazilie.

Ik wilde mijn pensioen afkopen maar omdat ik al meer opgebouwd had als 700 nogwat euro zeggen zij dat ik dit moet laten staan tot mijn pensioengerechtigde leeftijd.

Dit had ik vantevoren al nagezocht en dit staat idd in de algemene voorwaarde

nu is mijn vraag,weet iemand een manier om dit toch af te kunnen kopen

Ik ben zelfstandig ondernemer en wordt dat in Brazilie ook weer .

Wanneer ik geemigreerd ben mag ik mijn premies nog maar 3 jaar doorbetalen en dan houdt het dus op.

hier zie ik dan weinig heil in daar ik op moment van schrijven 33 jaar ben.

Wil dus afkoop

Wie weet hier meer van?

Mvrg Alex

• Paul

Wat u wilt kan niet. Afkoop is bij emigratie voor pensioenen tot een jaaruitkering van 712,04 euro mogelijk, maar vaak is deze afkoop beperkt tot de datum waarop het pensioen ingaat (wanneer u 65 bent). Verder zoeken heeft dus weinig zin. Overigens is het sop de kool niet waard. Van de bruto afkoopsom (in uw situatie ongeveer 3.000 euro) gaat 72% naar de fiscus.

• alex

Beste Paul,

Bedankt voor uw reactie

Maar mag ik vragen hoe u komt aan de brutoafkoopsom?

Relateert u dit aan mijn leeftijd?

Betaal nu op moment 75 Euro per maand dus neem aan dat dit dan wel hoger ligt?

IWil weleens zien of ik dat geld uberhaubt nog wel uitgekeerd krijg tegen die tijd.

Je ziet het aan de spaarloonregelingen,hypotheekrenteaftrek,aowpremies die je op je oude dag door zal moeten betalen enz.

Het is frustrerend dat andere mensen over je ingelegde geld kunnen beschikken door er bepaalde regels aan te hangen .

Mvrg Alex

Paul schreef:

>

> Wat u wilt kan niet. Afkoop is bij emigratie voor pensioenen

> tot een jaaruitkering van 712,04 euro mogelijk, maar vaak is

> deze afkoop beperkt tot de datum waarop het pensioen ingaat

> (wanneer u 65 bent). Verder zoeken heeft dus weinig zin.

> Overigens is het sop de kool niet waard. Van de bruto

> afkoopsom (in uw situatie ongeveer 3.000 euro) gaat 72% naar

> de fiscus.

• Paul

Die 3.000 euro is inderdaad bij benadering de afkoopwaarde van een ouderdomspensioen van 700 euro per jaar op 65 jaar. Mocht er ook een waaarde in het partnerpensioen zitten, komt dat er nog bij.

Omtrent die 75 euro per maand kan ik weinig zinnigs zeggen. Het ligt er maar net aan waar dat bedrag op slaat qua dekking en kosten.

Voor wat betreft het overige: vanaf augustus bent u van de Nederlandse regeltjes.

• Ferdinand

Beste Paul,

Erg interessant om te lezen. Ik vertrek waarschijnlijk medio maart naar Zwitserland. Geld deze regel, het niet afkopen van je pensioen ook voor Europa en voor niet zelfstandige; ik ga in loondienst. Wellicht bij andere bedrijven opgebouwd pensioen, heb er drie eerder gehad, is misschien de pensioen wel af te kopen, of wordt het allemaal onder dezelfde noemer geplaatst. Dank voor je reactie

Met vriendelijke groet,

FerdinandPaul schreef:

>

> Wat u wilt kan niet. Afkoop is bij emigratie voor pensioenen

> tot een jaaruitkering van 712,04 euro mogelijk, maar vaak is

> deze afkoop beperkt tot de datum waarop het pensioen ingaat

> (wanneer u 65 bent). Verder zoeken heeft dus weinig zin.

> Overigens is het sop de kool niet waard. Van de bruto

> afkoopsom (in uw situatie ongeveer 3.000 euro) gaat 72% naar

> de fiscus.

• andré

ik heb 27 jaar bij defensie als militair gewerkt,

daarna verschillend, oa eigen bedrijf( horecapensioenfonds)