welk pensioenfonds

• jan

Geachte lezers,

Met dit warme weer zit je veel, en lang, buiten, wat weer leidt tot veel contacten en onderwerpen die worden besproken.

Zoals deze: Mijn buurman heeft in begin van de 60 er jaren 9 jaar gewerkt in de wegenbouw.

Hij heeft echter geen enkel bewijs of overzicht die verwijst naar pensioensopbouw.

Hoe kan hij daar nu inzage in krijgen, tot welk pensioensfonds moet hij zich richten.

OF werd er toen nog niet (overal) aan pensioensopbouw gedaan.

Het bedrijf waarhij werkte bestaat niet meer, is later overgenomen, of gefuseerd met een ander bedrijf, dat inmiddels ook al niet meer bestaat.

Welke weg (hoe sprekend) te bewandelen???

Dank voor reactie(s)

• RS

Beste Jan,

Je zou eens kunnen informeren bij de volgende twee instanties:

- Cordares, dit is de pensioenuitvoerder van regelingen in de bouwsector, tel. 020 - 583 40 40. Als de wegenbouwsector niet onder “de bouwsector” valt kunnen zij je misschien doorverwijzen.

- De Nederlandsche Bank, dit is de toezichthouder op o.a. de pensioenfondsen. Hun informatiedesk (tel. 0900-520 520) kan behulpzaam zijn bij het achterhalen van oude pensioenrechten.

Ik heb nog geprobeerd op internet via trefwoord “wegenbouw” te zoeken, maar heb niets kunnen vinden, vandaar mijn verwijzing naar bovenstaande instanties.

Als je wilt achterhalen wat er met de oude werkgever is gebeurd (failliet, overgenomen, opgeheven of iets dergelijks) dan kun je het best contact opnemen met de Kamer van Koophandel.

Succes met je speurtocht.

RS

• JanF

Jan,

Lees de vraag over je buurman net:

via deze link zijn oude pensioen op te sporen.

http://www.vvb.nl/paginas/pagina_epa.asp?cpp_volgnummer=20

Succes

Jan