Wat te doen met al die pensioenen die ik heb

• Klaas

Hallo allemaal, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

In de afgelopen 25 jaar heb ik bij verschillende bedrijven in Nederland een pensioen opgebouwd, wat her en der uitstaat.

Nu ben ik sinds 2004 geemigreed naar Aruba en omdat mijn werkgever niet aan pensioenen doet, moet ik hier dus iets particuliers afsluiten.

Maar wat kan ik het beste met al die vroeger opgebouwde pensioenen doen, gewoon laten staan of overhevelen naar ???

Groet Klaas.

• LZ

Beste Klaas,

Ik ga er van uit dat de opgebouwde pensioenen elk meer bedragen dan 720 euro per jaar dus afkoop is niet mogelijk. De meeste opgebouwde pensioenen in Nederland worden jaarlijks geïndexeerd (wel voorwaardelijk dus mits en zolang er voldoende rendement gemaakt is op de beleggingen). Het laten staan van je pensioenen bij de Nederlandse pensioenfondsen/verzekeraars is waarschijnlijk de beste optie. Hou wel goed in de gaten wanneer de pensioenen in gaan. En heb je ook aan de betreffende pensioenfondsen en verzekeraars je nieuwe adres op Aruba doorgegeven zodat ze je weten te vinden voor de uitkering van pensioen?

Succes.

• Elly

We zoeken het pensioenfonds van “De Spar” Groothandel Bindels die vroeger in Hoensbroek gevestigd was en wel van ongeveer 1962 t/m 1969.

Kan ons daar iemand aan helpen???

Elly