pensioen-trouwen

• moniek

hallo, ik ben 48 jaar(werk)en ga trouwen met een 65 jarige(die gescheiden is)

wat kan ik verwachten als hij gaat overlijden? krijg ik dan zijn pensioen?na aftrek van het gedeelte pensoen aan zijn vrouw?

• Jan

Tja

• anja

tja?, ik bedoel gewoon, als hij overlijd, ben ik de rechtmatige weduwe en krijg ik dan pensioen??, ligt dat aan de leeftijd oid

graag hulp

• Toontje

Tja

• anja en moniek

tja, wat schiet ik met de antwoorden op? of tot welk forum kan ik me melden anja schreef:

>

> tja?, ik bedoel gewoon, als hij overlijd, ben ik de

> rechtmatige weduwe en krijg ik dan pensioen??, ligt dat aan

> de leeftijd oid

> graag hulp

• LZ

Beste Moniek,

Veelal is in het pensioenreglement opgenomen dat het huwelijk gesloten moet zijn voor ingang van het ouderdomspensioen. Dus zeer waarschijnlijk zul je bij het overlijden van je toekomstige man geen weduwenpensioen ontvangen. Neem voor alle zekerheid contact op met het pensioenfonds of de verzekeraar waar je toekomstige man zijn pensioen van ontvangt.

Succes.

• Te-u-nes

Whow!!! met een 65 jarige , 20 jaar leeftijds verschil? Ik snap het, hij gaat dan antuurlijk redelijk snel al weer dood , vandaar. Ja hoor dan krijg jij het wedewe pensioen, met korting voor elek jaar dat je verder dan 10 van hem vandaan zit