Eenzijdig omzetten pesioenregeling

• Pieter

Hallo Lezers,

Mijn vraag kan een werkgever zonder kennisgeving je in een andere pensioenregeling stoppen zoals van eindloon naar middelloon en van de ene BV naar de andere BV. Je werkt dan bij bedrijf A en bouwt op bij bedrijf B

????

• Architect

het is in ieder geval niet netjes om op zo een manier met je personeel om te gaan, is het wel? Duidelijke communicatie over de pensioenregeling lijkt me essentieel voor de vertrouwensrelatie tussen u en uw werkgever. Stond ik in uw schoenen, dan liet ik me in ieder geval niet zo gemakkelijk ‘uit het veld’ slaan, maar ik neem aan dat ik u dat niet hoef te vertellen. U bent meer dan mans genoeg Pieter, ik weet dat zeker.

Architect

• Benjamin

Dat mag natuurlijk nooit zonder voorafgaande kennisgeving met zwaarwegende redenen. Kennelijk gebeurt het toch, aanvechten zou ik zeggen.

Tenzij u geen salarisstijgingen meer verwacht en bij middellloon een hoger pensioenpercentage per dienstjaar krijgt (vaak wordt 1,75% eindloon omgeruild voor 2% middelloon). In dit geval krijgt u namelijk een iets ruimere toezegging.

• Pieter

Bedankt voor jullie reactie.

Het is nu zo dat inderdaad het pensioenregelment eenzeidig is omgezet naar een middelloonreg. echter van je 50e levensjaar. Ook blijft 1,75 per jaar gelden ?

Tevens in mijn geval zal de werkgever mijn een schriftelijke verklaring geven dat dit niet voor mijn van toepassing is. Dit als uitzonderingsregel op het nieuwe pensioenregelment wat ik vanaf 1996 nooit meer heb ontvangen. En me daar dan ook altijd op gericht heb.

Ook daar stond in dat de AOW gerelateerd wordt naar het minimunloon van 23 jaar en ouder. Dit gebruiken zei als franchise € 16.190,00 2x de AOW voor gehuwden.

Ben nog zeer wantrouwend moet nu eerstr de stukken opnieuw ontvangen.

Leter meer.

• Pieter

Hallo Lezers,

Nu juni 2007 nog steeds niet vernomen van mijn werkgever alsmede de tussenpersoon van ABN-Amro die de pensioenvraagstukken behartigd voor mijn werkgever. Mijn pensioen is weer ondergebracht in het verleden bij Genarali.

Het is zo dat inderdaad enkele hiaten in mijn pensioen zitten en ik zonder weet omgezet ben naar een middelloon regeling i.p.v. eindloon.

Ook wel 1,75% bij eindloon en houd deze ook bij Middelloon i.p.v. 2.0 % per dienstjaar.

Vanaf 50 jaar val ik nu in de middelloonregeling, echter 2 jaar geleden toen de omzetting al plaatgevonden heeft zonder medeweten, was ik pas 45.

Ik denk dat ik nu maar eesn de verzekekerings kamer ga inschakelen om een onderzoek te doen naar het gebeuren hier.

gr.