Hallo,
Gisteren heb ik bezoek gehad van iemand van het Advies Centrum voor Zorg en Welzijn.
Enkele weken geleden belden ze me hierover op. Het zou gaan om een onafhankelijk, vrijblijvend gesprek om mensen te informeren over de ontwikkelingen in de pensioen regeling, aangezien daar de laatste tijd nogal wat in verandert is.
Als 25-jarige ben ik nog niet echt met mijn pensioen bezig en dit leek me een uitgelezen kans om me er eens in te verdiepen.
Het begin van het gesprek was goed, duidelijke uitleg (wat een gedoe, zo'n levensloopregeling).
Maar toen kwam de man toch aanzetten met “wij hebben ook de levensloop regeling van Aegon”. En hij begon meteen formulieren in te vullen.
Ik zei dat ik eerst nog even wilde nadenken, even verder kijken wie wat nog meer te bieden heeft. Omdat ze onafhankelijk zijn verwachtte ik dat ze van diverse maatschappijen wat zouden vertellen zodat ik zelf een keuze kon maken. De man wilde echter niet eens namen geven van maatschappijen waarbij je dat nog meer kan doen (zo zag ik gisterenavond pas op internet dat ik zoiets ook met mijn eigen bank kan regelen, zo weinig weet ik er dus van).
Toen ik vroeg waarom ACZ/Aegon beter is dan andere aanbieders kon hij alleen als reden geven dat zij veel hoofdrekenwerk doen en met een kleine rekenmachine en dat andere bedrijven alles uitrekenen met een laptop en dan krijg je vaak rare berekeningen! (????? wat een reden????)
Ik zei dat ik nog niet meteen aan hen vast wilde zitten en dat ik er eerst over na wilde denken. Hij zei dat ik in totaal bijna 2,5 maand heb om op te zeggen als ik het toch niet wil, maar dat het wel makkelijk is als ik de papieren vast invul. Helemaal overdonderd heb ik getekend.
Ook schoof hij me een blaadje van Dela onder mijn neus, die ik na wat uitleg invulde. Toen ik voor alle zekerheid navroeg of dat ook pas 28 juni met mijn andere papieren ingaat bleek dat ik het per direct aan het afsluiten was. Ik zei dat ik dat niet wilde en dat ik ook hiervoor nog even rond wil kijken.
De man zei dat ik dan bij de datum van ondertekening 28 juni in moest vullen.
Als klapper op de vuurpijl mocht je ook nog namen invullen van mensen waarvan je denkt dat ze ook een bezoek van ACZ kunnen gebruiken.
Ik dacht nog, dat klinkt als die reclamemailtjes, dat je meer kans maakt op een prijs als je het mailtje doorstuurt naar andere mensen.
En ja hoor, even later zei hij dat als we 4 of 5 namen gaven we een cadeaubon, musicalbon of abonnement op een tijdschrift krijgen.
Tenenkrullend!!!!!
Ik zit serieus te overwegen om maar meteen mijn aanmelding te annuleren, want alleen de werkwijze spreekt me al niet aan. Onafhankelijk???? Vrijblijvend?? En daar moet ik mijn geld aan afgeven??
Ik ben benieuwd wat jullie er van denken en wat jullie ervaringen hiermee zijn. En tips zijn ook heeeel erg welkom, aangezien ik nu in een voor mij nog onbekende wereld zit.
Met vriendelijke groeten,
Saar