afzien van pensioen bij scheiding

• rivca

hallo,

kan iemand vertellen wat een redelijk bedrag is als vergoeding voor het afzien van pensioenrechten op ex. opbouw pensoenrecht van 1998 tot en met 2006

is ongeveer 3800,00 euro p.j. en van ander pensioenfonds 1000,00 euro p.j.

Huwelijk duurde ong 7jaar, daarvoor samenlevingscontract 3 jaar

bvd

• Paul

Dat hangt af van de leeftijd van beiden, en welk deel van het ouderdomspensioen is opgebouwd tijdens het huwelijk.

Wordt er ook afgezien van partnerpensioen (en is dat 70% van het totaal opgebouwde ouderdomspensioen)? Was u ook als partner aangemeld tijdens de samenwoningsperiode?

Betreft het een geïndexeerd pensioen? Zo ja, welke indexatie?

Op welke datum gaat het pensioen in (zal wel 65 zijn) en is er ook sprake van prepensioen?

Kortom, hier kan ik voorshands nog niets mee.

• rivca

hallo Paul,

Fijn dat je zo vlug antwoord.

De antwoorden zijn:

leeftijd van beiden is 37 jaar.

de totale opbouw valt binnen huwelijk en samenlevingscontract. resp 7 en 3 jaar.

er wordt ook afgezien van partnerpensioen ( opgebouwd tot eind 2006 2300,00 euro)

Aangemeld als partner tijdens samenlevingscontract.

Geindexeerd pensioen volgens grafische industrie.

Pensioen gaat in 2035 en er was sprake van prepensioen maar dat zou in het gewone pensioen worden gestopt.

Het is de bedoeling dat ik weet hoeveel ik laat schieten door overal van af te zien

Voordeel is vrijheid.

rivca

• Paul

Als ik het even snel doorcijfer, gaat het om zijn uw pensioenen ongeveer € 12.000 waard.

Volgens de wettelijke systematiek heeft u recht op de helft van het tijdens het huwelijk opgebowude ouderdosmpensioen (heb ik maar even gesteld op 50% van 7/10 van € 3.800) en een partnerpensioen van € 2.300.

Dat is ongeveer € 12.000 waard gegeven de leeftijden van uw beiden.

• Sernsak

Bedoel je dat degene die voor het pensioen gewerkt heeft aan degene die er niet voor gewerkt heeft moet betalen?? “What do they think of next?”

• Sernsak

Paul doe toch niet me met die ongein

• Sernsak

gaat het slechts een kant op of krijgt hij ook nog van jou?

• rivca

hallo,

lekker kortzichtig. degene die betaald heeft wil dat ik overal van afzie, maar wil wel

mijn bezittingen delen. ik wilde alleen weten hoeveel ik laat schieten.

rivca

• rivca

Paul schreef:

>

> Als ik het even snel doorcijfer, gaat het om zijn uw

> pensioenen ongeveer € 12.000 waard.

>

> Volgens de wettelijke systematiek heeft u recht op de helft

> van het tijdens het huwelijk opgebowude ouderdosmpensioen

> (heb ik maar even gesteld op 50% van 7/10 van € 3.800) en een

> partnerpensioen van € 2.300.

>

> Dat is ongeveer € 12.000 waard gegeven de leeftijden van uw

> beiden.

• Sernsak

Als het goed geregeld is dan loop je met de eigen zpullen weg, niet meer, niet minder