waarom pensioen?

• Goh

waarom pensioen regelen, met de kans dat je 66 jaar oud gaat worden?

Beter is nog dat je gewoon NU geniet en maar ziet waar en wanneer het gaat eindigen?

ik betaal mijn pensioenpremie, maar denk niet dat ik ook maar 1 cent extra reserveer ;-)

• Moderator Belastingparadijzen

Goh schreef:

>

> waarom pensioen regelen, met de kans dat je 66 jaar oud gaat

> worden?

>

> Beter is nog dat je gewoon NU geniet en maar ziet waar en

> wanneer het gaat eindigen?

>

> ik betaal mijn pensioenpremie, maar denk niet dat ik ook maar

> 1 cent extra reserveer ;-)

Think out of the Box, je hoeft geen ‘pensioen’ te regelen bij een verzekeraar, dat zijn allemaal zakkenvullers. Je kunt ook gewoon sparen en beleggen voor jezelf of je nabestaanden. Dan maak je waarschijnlijk meer rendement.

Denk je dat de AOW over zo'n twintig jaar nog in de huidige vorm bestaat?

Zie www.svb.nl

• Goh

Nee, ik denk dat de huidige (!) vorm van de AOW niet meer bestaat, maar ik denk ook dat ze de pensioenen bij mensen bekijken straks en dan bepalen wie wel en wie geen AOW zal krijgen.

Kortom, je spaart dan zo (de eerste) 1000 euro pm voor de staat ;-)

• DRIEKUS

Volkomen met je eens. Hij gaat gewoon met de ogen dicht in volle vaat op de afgrond af. Als je het goed doet moet AOW gewoon een zakcentje zijn. Consequent 20% van je inkomen op zij leggen en laten rederen. Dan wel door hard werken zorgen dat je een paar keer modaal verdien, en presto, de millionair in de dop :-)

• Moderator Belastingparadijzen

Goh schreef:

>

> Nee, ik denk dat de huidige (!) vorm van de AOW niet meer

> bestaat, maar ik denk ook dat ze de pensioenen bij mensen

> bekijken straks en dan bepalen wie wel en wie geen AOW zal

> krijgen.

>

> Kortom, je spaart dan zo (de eerste) 1000 euro pm voor de

> staat ;-)

Hoezo? Wie zegt dat je in Nederland moet blijven wonen na je pensioen? Wie zegt dat je moet sparen en beleggen IN Nederland?

Reclame maken mag natuurlijk niet, maar ga eens kijken op mijn Yahoo Group:

http://finance.groups.yahoo.com/group/belastingparadijzen/

Vragen stellen kan anoniem in de Messages (wel even eerst een Yahoo Email adres verzorgen). Waardevolle informatie staat in de Files en Links. Kennis waar u bij belastingadviseurs voor moet betalen, kunt u hier helemaal gratis tot u nemen.

• DRIEKUS

het is wel een moeilijke site, je kan de berichten vrijwel niet zien en met een langzaam modem is het helemaal niet te doen. Gelijk heb je wel, weg uit het land der sociale dwingelandij