Weduwepensioen

• D. Leusink

Ik krijg de volgende vraag voorgelegd, maar ik kan nergens het antwoord vinden.

Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen….

"Ik zou graag willen weten of samenwonen of trouwen effect heeft op mijn

weduwepensioen."

Dennis

• Simon Kabelfoon

Begrijp ik goed, dat die vraag komt van iemand die nu een weduwenpensioen uitgekeerd krijgt?

In dat geval, betreft het een ANW-uitkering?

Betreft het een uitkering uit een pensioenfonds, zo ja, welke?

• DRIEKUS

Ja als je zo'n vrouwtje af en toe bij je hebt wonen en op gezette tijden een ander (dat is toch het hele idee van het samenwonen?) dan weet het pensioen fonds het ook niet meer.Trouwens vergeleken bij een vrijgezel die dezelfde premie betaald heeft lijkt het me ook niet eerlijk om dan meer binnen te proberen te halen. Heeft de vrijgezel gewoon te veel rpemie betaald dus. Maar ja dat is Holland. Geef mij maar het Australische superanuatie systeem, gewoon heel eerlijk en geen deviaties om sociaal hobieistische redenen, Cheers

Teun

• Simon Kabelfoon

Teun,

Geweldig voor je, dat het ongeveer overal in de wereld volgens jou beter is geregeld dan in Nederland.

“Vervelend” genoeg vinden zo'n 16 miljoen inwoners hier het de moeite waard om hier nu en straks te wonen of zijn simpelweg niet in staat andere keuzes te maken die jij wel maakt of hebt gemaakt.

Men zal jouw keuze respecteren, maar respecteer nu eens het feit, dat niet iedereen Teun is en hou op met dat ge-o.h. van jou inmiddels ruim bekende mening die helemaal NIETS toevoegt aan dit prikbord.

En als je dan toch zo nodig meent hier aanwezig te moeten zijn, doe dan eens wat voor een ander en kom met een normaal fatsoenlijk antwoord.

Thanx!

• D. Leusink

Simon,

De mevrouw krijgt momenteel inderdaad een weduwepensioen.

Volgens mij is het inderdaad een Anw uitkering en dat loopt via Progress.

Ik hoop dat je mij hierdoor beter kunt helpen.

Dennis

• DRIEKUS

In een land waar de meerderheid over de portemonaie van de minderheid beschikt (noemen ze democartie) kan ik niet geloven dat de 14 millieon Nederlanders en 2 mil van elders het allemaal zo naar de zin hebben

• Yahoo Belastingparadijzen

Zo moeilijk is dat niet:

kijk op de website van de SVB (= Sociale VerzekeringsBank).

Het hangt er helemaal van af WAAR je 't over hebt. Praat betrokkene over een AWW-, een ANW-uitkering of heb je het over een nabestaandenuitkering van een pensioenfonds of verzekeraar?

D. Leusink schreef:

>

> Ik krijg de volgende vraag voorgelegd, maar ik kan nergens

> het antwoord vinden.

> Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen….

>

> "Ik zou graag willen weten of samenwonen of trouwen effect

> heeft op mijn

> weduwepensioen."

>

> Dennis

• Jeannette

Ik vind het zo jammer dat na dit bericht de discussie beëindigd is. Ik verkeer nl. in dezelfde positie; heb een nabestaandenpensioen via een pensioenfonds, waarvoor ik overigens samen met mijn man voor heb betaald meneer Driekus, en vraag mij dus af of ik dit pensioen wel of niet behoud als ik een samenleefovereenkomst afsluit.

Jeannette

• muriel heirbaut

D. Leusink Schreef:

——————————————————-

> Ik krijg de volgende vraag voorgelegd, maar ik kan

> nergens het antwoord vinden.

> Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen….

>

> "Ik zou graag willen weten of samenwonen of

> trouwen effect heeft op mijn

> weduwepensioen."

>

> Dennis

ik ben mijn man verloren en ik heb weduwepensioen samenwonen kan het geen kwaad goed inlichting genomen

maar je trouwen dan pas ben je weduwe geld kwijt dus niet trouwen zou ik zeggen

muriel