Eerlijke en niet zo eerlijke collectieve systemen

• dirk

die verhalen van drikus zijn holle kreten waar niemand wat aan heeft,en ik bezoek deze site omdat ik binnenkort met pensioen ga en er wellicht wat van opsteek en domme praat van z.g slimme personen is niemand bij gebaat.p.s nederland heeft het beste pensioensysteem van de EU met het meeste geld in kas wat door knappe koppen wordt beheert.

• DRIEKUS

Pensioenen is wat anders, het ging om AOW, het onmiddelijk opmaken wat jouw aow spaarpot zou moeten zijn. Ook het hebben van “bijrijders” die nooit betalen, het volle pond krijgen. Pensioenen zijn goed geregeld en minimale dekking ook door de wet geregeld. Dat heeft de overheid niet van toepassing verklaard opo de AOW. A ls een pensioenfonds een bedriegelijke constructie zoals de AOW zou bedenken dan voorkomt de overheid dat wel.

Een andere zaak is dat er geen ontsnappen mogelijk is. Je moet meedoen en weet dat je het prive beter kan doen

Veel plezier met je pensioen , of bedoelde je aow?

• Hans

Ik woon in het buitenland en heb ik vrijwillig AOW/ANW premie betaald om die 2% op bouw te doen voortgaan .

Velen in NL doen dat gratis met andere woorden (door anderen betaald).