vragen mbt AEGON levensloop vermogen

• Jeroen Kloosterman

Ik heb een adviseur op bezoek gehad en hij gaf mij het advies om de AEGON levensloop vermogen te nemen ivm met eerder stoppen met werken.

Ik heb zelf op de AEGON site gekeken naar de financiele bijsluiter etc, maar vind het nog allemaal wat onduidelijk.

Kun je via deze levensloop belastingvrij geld opzij zetten?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik het gespaarde geld( voor eerder stoppen met werken) niet gedeeltelijk hoef op te maken, ivm met bijstand? Kan dit door een rekening aan te maken, die voor een bepaald aantal jaren vaststaat en je dus niet van kan opnemen?

Bij de Aegon hebben ze ook een inleg garantie, maar onder welke omstandigheden kun je je inleg kwijt zijn (volledig of gedeeltelijk)?

Zitten er verder met het levensloop vermogen van de Aegon ook addertjes onder het gras.

Graag zou ik een reactie willen ontvangen van mensen die dit product bij de Aegon hebben of ervaring hiermee hebben.

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.

• DRIEKUS

be ware of the

“adviseurs”

Ze doen het niet voor niets, en jouw belang is niet noodzakelijkerwijze zijn belang (comissies)

• Yahoo Belastingparadijzen

Jeroen Kloosterman schreef:

>

> Ik heb een adviseur op bezoek gehad en hij gaf mij het advies

> om de AEGON levensloop vermogen te nemen ivm met eerder

> stoppen met werken.

Dag Jeroen,

de vragen die je hier poneert moet die “adviseur” (lees ‘verkoper’) kunnen beantwoorden. Kan hij/zij dat niet of heeft ie daar geen zin in, doe dan zaken met een andere adviseur.

Zo'n adviseur is gewoon een verkoper die eerst en vooral kijkt naar zijn eigen provisie. Die provisies zijn niet misselijk.

Heb je je wel eens afgevraagd waarom je nu eigenlijk een verzekering nodig hebt? Zo'n verzekering kost namelijk PREMIE. Kun je niet gewoon sparen? Gewoon maandelijks een vast bedrag storten in een wereldwijd gespreid aandelenfonds van een degelijke bank, wat is daar mis mee?

Staar je niet blind op dat beetje belastingaftrek, of zit je nu ruim in de 52% IB schaal?

• DRIEKUS

Bravo, goed advies!!

• David

Sparen in de levensloop heeft alleen zin als je het geld wilt gaan aanwenden voor onbetaald verlof / sabbatical. Je spaart belastingvrij maar je betaalt later belasting over de gelden die je uit de pot haalt.

Als het een verzekeringsproduct is (dat zal wel want er is een adviseur bij betrokken……), kun je beter sparen op een internetspaarrekening. Dan betaal je geen premiekosten e.d.

• DRIEKUS

commissie? :-)