Partner aanwijzen voor het partnerpensioen

• Piet de Kruijf

Ik wil mijn partner aanwijzen voor het partnerpensioen bij mijn pensioenvertrekker (Pensioenfonds Vervoer) en vraag me af hoe ik dat moet doen.

Kan ik volstaan door een brief te schrijven of moet het een officiële acte worden die ik eerst bij een notaris af moet sluiten?

• dirk

het pensioenfonds bellen en een inschrijfformulier aanvragen.meestal is een samenlevingcontract verplicht .

• Piet de Kruijf

dirk schreef:

>

> het pensioenfonds bellen en een inschrijfformulier

> aanvragen.meestal is een samenlevingcontract verplicht .

Bedankt Dirk, ik ga morgen gelijk bellen en een samenlevingscontract hebben we al.

• DRIEKUS

Pas maar op, “van de regen in de drup”, als je niet uitkijk (later)

• Piet de Kruijf

> Bedankt Dirk, ik ga morgen gelijk bellen en een

> samenlevingscontract hebben we al.

Ik heb vandaag gebeld en het is niet nodig om een inschrijfformulier in te vullen.

Op het moment dat de partner overlijd willen ze pas het samenlevingscontract inzien.

Ik bedenk me net dat ik ook nog in de bouw werkte toen we al samenwoonde dus daar ga ik morgen ok even achteraan.

• dirk

zeg Piet als je vriendin buitenshuis werkt en bij een pensioenfonds is aangesloten dan hebt jij ook recht op een nabestaandenpensioen, en moet dat ook aangemeld worden bij dat fonds.!

• Piet de Kruijf

dirk schreef:

>

> zeg Piet als je vriendin buitenshuis werkt en bij een

> pensioenfonds is aangesloten dan hebt jij ook recht op een

> nabestaandenpensioen, en moet dat ook aangemeld worden bij

> dat fonds.!

Bedankt voor je advies Dirk maar toevallig heb ik net gisteravond haar exemplaar ondertekend.

Dat is dus helemaal geregeld nu.