pensioen word niet uitbetaald

• Marimex Siam Export Co., Ltd

Ik woon in Thailand en ontvang daar voor het eerst dit jaar een pensioen van de Detam, een eenmalige afkoopsom van Achmea en AOW.

Ik bezit echter ook een pensioenopgave van Delta Lloyd uit de periode dat ik bij een

Grote elektro zaak in Rotterdam werkzaam was. Nu doen zowel Delta Lloyd als deze elektro zaak terughoudend en geen van beiden doet een toezegging, maar wijst mij van de een naar de ander.

Vraag ik mij af waar de 3000,= gulden uit 1971 gebleven zijn. Heeft iemand hier ervaring mee ??

Bij voorbaad dank.

m vr gr Martin

• xx

Martin,

Als je een pensioenopgave van Delta Llod hebt en er staan premievrije pensioenaanspraken op vermeld, dan kunnen deze aanspraken nog verzekerd zijn bij Delta Lloyd.

Het is ook mogelijk dat een contract is overgedragen naar een andere maatschappij. Delta Lloyd zou dit moeten weten.

Heb je Delta Lloyd al een kopie van de polis opgestuurd?

Gr,

• Yahoo Belastingparadijzen

Kijk eens hier

http://www.vvb.nl/paginas/pagina_epa.asp?cpp_volgnummer=20

Marimex Siam Export Co., Ltd schreef:

>

> Ik woon in Thailand en ontvang daar voor het eerst dit jaar

> een pensioen van de Detam, een eenmalige afkoopsom van Achmea

> en AOW.

>

> Ik bezit echter ook een pensioenopgave van Delta Lloyd uit de

> periode dat ik bij een

> Grote elektro zaak in Rotterdam werkzaam was. Nu doen zowel

> Delta Lloyd als deze elektro zaak terughoudend en geen van

> beiden doet een toezegging, maar wijst mij van de een naar de

> ander.

>

> Vraag ik mij af waar de 3000,= gulden uit 1971 gebleven

> zijn. Heeft iemand hier ervaring mee ??

>

> Bij voorbaad dank.

>

>

> m vr gr Martin

Delta Lloyd melde mij in juni j.l. dat is het pensioen in 1974 komen te vervallen.

Naar men zegt zou dit kunnen omdat ik uit dienst getreden ben.

Een ander optie is dat de werkever een afkoopsom betaald heeft, dit is niet het geval.

Dit lijkt op verduistering.

Er blijft dus nog wel iets over om uit te zoeken.

Martin

• xx

Martin,

Voor 1971 of 1972, het exacte jaartal ben ik even kwijt, ik meen 1971, was er in de Pensioen- en Spaarfondsenwet een bepaling opgenomen dat bij uitdiensttreding binnen 5 jaar bij een werkgever, de opgebouwde pensioenaanspraken kwamen te vervallen.

Deze bepaling is komen te vervallen na 1 van deze jaren.

Van belang in deze is dus wanneer je uitdienst bent getreden bij je toenmalige werkgever en of je er 5 jaar of meer hebt gewerkt. Ben je uitdienstgetreden na 1971 of heb je bij je toenmalige werkgever langer dan 5 jaar gewerkt, dan mag het pensioen (ouderdoms- en eventueel nabestaandenpensioen) niet zijn vervallen.

M.vr.gr,

Bedankt XX, dit lijkt mij een duidelijk verhaal. De mutatie datum op het Delta Lloyd bericht zegt 1-1-1972.

Mooi uitgangspunt om verder te puzzelen.

Martin