Adressen inactieven achterhalen

• Elly

In het kader van de Nieuwe Pensioenwet moet de werkgever meer en meer informatie verstrekken aan de deelnemers aan de pensioenregeling. Dit geldt uiteraard ook voor de inactieve deelnemers.

Het probleem is dat heel veel van deze ex-deelnemers geen adreswijzigingen doorgeven aan het Pensioenfonds, zodat het erg lastig wordt om ze te achterhalen ten tijde dat ze recht hebben op een pensioenuitkering.

Hoe komen wij aan de adressen van deze ex-deelnemers?

We zijn een klein fonds en zijn onze eigen administratie aan het opbouwen.

Bedankt voor een eventuele reactie.

• Simon Kabelfoon

Het enige dat ik mij hierbij voor kan stellen is een koppeling of informatietrekking uit de Gemeentelijke Basis Administratie.

• Paul

Ik weet niet of de GBA informatie hiervoor afstaat. Een alternatief is mogelijk een commercieel adressenbureau zoals bv. Cendris. Zij hebben uitgebreide databases met particuliere adressen en kunnen over het algemeen wel een deel van de verhuismutaties herleiden.

• Simon Kabelfoon

http://www.mijnprivacy.nl/Ik+heb+een+vraag+over/Mijn+vraag+heeft+te+maken+met/Gemeente/De+GBA+en+uw+persoonsgegevens/De+GBA+en+uw+persoonsgegevens.htm

Enkele pensioenfondsen lijken toegang te (mogen) hebben. misschien toch de moeite waard navraag te doen.

• xx

Indien hier sprake is van een pensioenfonds, kan inderdaad een aansluiting op het GBA te verkrijgen zijn.

Het adres kan te traceren zijn via, als dit bekend is, het burgerservicenummer (nummer is gelijk aan ‘oud’ sofinummer).