na overlijden vrouw pensioen omlaag met 70%????

• sandra

hallo,

onlangs is mijn moeder overleden en nu krijgt mijn vader ruim 70% minder omdat

hij nu alleenstaand is, dit vind ik vreemd aangezien hij het pensioen opgebouwd

heeft.(mijn moeder was huisvrouw)

weet iemand ofdat dit zomaar kan????

alvast bedankt

• Simon Kabelfoon

Wanneer het echt gaat om pensioen dat uw vader heeft opgebouwd is dat inderdaad vreemd te noemen.

Weet u zeker of het hier gaat om pensioen of misschien om een lijfrenteverzekering.

Bij die laatste komt het nogal eens voor, dat bij uitkering wordt gekozen voor een “pensioenuitkering” van 100% bij leven van beide partners met een overgang naar 70% na overlijden van 1 van de partners.

• sandra

@simon, ja het gaat echt over pensioen wat mijn vader opgebouwd heeft

in de brief staat dat hij vanaf 1dec het alleenstaande pensioen ontvangt

na plaatsen van dit bericht bedacht ik ineens dat het ook zou kunnen zijn dat hij dit nu naast zijn ouderdomspensioen zou kunnen krijgen….het is nl helemaal

niet duidelijk.

eerlijk gezegd lijkt mij dit het meest logische

• Simon Kabelfoon

Hoi Sandra,

Allereerst nog gecondoleerd. In vorige bericht vergeten, lekker attent van me.

Kun je me melden van wie/welk pensioenfonds die brief is gekomen?

• sandra

hoi simon, de brief kwam van een stichting, weet niet welke maar we gaan het

morgen helemaal uitzoeken, laat nog wel weten hoe het nou precies zit, in ieder geval bedankt voor getoonde intresse.

• E. Toes

Gecondoleerd sandra.

Gaat het hier niet om een AOW uitkering? hier zijn namelijk 3 verschillende soorten van (alleenstaande, enkel gehuwde en dubbel gehuwde). De AOW wordt uitgekeerd voor de Sociale Verzekerings Bank (SVB).

Echter zou dit niet een vermindering van ruim 70% moeten zijn.. Als het inderdaad van een pensioenfonds komt is dit op zijn minst raar te noemen, ben nieuwsgiering naar wat er dan precies aan de hand is.

• sandra

hallo

het probleem is opgelost….mijn vader krijgt nu naast zijn ouderdomspensioen

het alleenstaande pensioen, dus ong. 30% meer.

dit stond dus niet in de brief, daarin stond alleen vermeld dat hij per dec het

alleenstaande pensioen zou ontvangen, nou dan schrik je wel even.

mensen bedankt voor uw aandacht