E. Toes schreef:
> Het is vreemd dat uw ex-partner er niet aan wilt meewerken,
> bij scheidingen waarbij dit het geval is komt naar mijn weten
> meestal een kantonrechter bij kijken. (ben alleen geen
> jurist, en weet niet precies wat de procedure is in dit geval).
>
Nou dat zit zo: probeer al bijna een jaar een convenant op te stellen, maar ze weigert iedere medewerking. Toen werd er getwist over alimentatie en dus zou het mondeling behandeld worden in dec. Nu is er overeenstemming over ali en wordt de mondelinge behandeling geannuleerd. Ik vroeg mijn advocaat wat er gebeurt als ik tóch een mondelinge behandeling wil. Ik ging ervan uit dat de rechter zich uit zou spreken over alle onderwerpen die in het convenant staan, maar dat is niet waar. De rechter zou alleen uitspraak over ali en omgang doen en that's it.
Voor het convenant mag ik een nieuwe procedure opstarten…. Als ex gewoon had meegewerkt hadden we het convenant erbij gehad, nu mag ik weer in de buidel tasten.
> als er geen convenant wordt opgesteld is er geen aanspraak.
> Het is dus niet zo dat als uw ex-partner niet wilt meewerken
> zij automatisch de helft van uw opgebouwde pensioen in de
> huwelijkse periode krijgt.
Dat is heel erg mooi om te horen!
En na twee jaar vervalt de regeling van het aanmelden bij het pensioenfonds voor rechtstreekse betaling. De aanspraak blijft, maar dan moet er rechtstreeks bij de partner geincasseerd worden. Zij wordt een aantal jaren eerder 65 dan ik. Ik ga niets aan haar vragen dan. En als zij bij mij aanklopt als ik 65 wordt dan vraag ik aan haar of ik eerst even kan vangen van de afgelopen jaren! Wat vind je daarvan?