Het spijt me, maar ik heb toch nog een paar vragen. Sorry hiervoor, maar ik vind het behoorlijk ingewikkelde materie.
Ik lig in scheiding en wil zo snel mogelijk naar een andere stad verhuizen en waarschijnlijk dan ook van werkkring veranderen. Ik ga dan dus pensioenbreuk plegen (ik ga er even voor het gemak van uit dat het niet hetzelfde pensioenfonds is).
Heeft dit voor mijn aanstaande ex gevolgen inzake haar recht (ik bedoel dan eigenlijk het uit te betalen bedrag) op mijn pensioen? Ik zou dan namelijk denken dat alles wat er nu in gestopt is (op de plek waar ik de gehele duur van het huwelijk heb gewerkt) 25 jaar lang stilstaat.
Krijgt zij een hoger bedrag als ik nu nog 25 jaar bij dezelfde werkgever blijf en dus hetzelfde pensioenfonds blijf houden als dat van tijdens het huwelijk?
Als ik ergens anders ga werken vóórdat de scheiding rond is, en ik blijf de rest van mijn leven bij die werkgever, klopt het dan dat zij aanspraken heeft uit twee pensioenfondsen? Kortom: doe ik er verstandig aan te wachten met veranderen van werkkring totdat we gescheiden zijn of maakt dat niets uit?