eenmalige uitkering door de staat bij echtscheiding voor 1995

• Marijke

Van een vriendin van mij vernam ik dat er enige tijd geleden een radiospotje is geweest over een éénmalige uitkering door de staat van € 4.000,- dit jaar wanneer je gescheiden bent voor 1995 ofwel voor mensen die gescheiden zijn in de situatie toen de boon en loon regeling nog bestond.

Het schijnt dat dit dit jaar aangevraagd moet worden. Ik heb informatie opgevraagd bij de belastingdienst en Postbus 51 maar die kunnen hier geen antwoord opgeven.

Heeft iemand dit spotje op de radio ook gehoord of weet iemand van deze regeling?

Bij voorbaat dank voor degene met een antwoord.

Groeten,

Marijke

• E. Toes

Hallo Marijke,

Wellicht kan deze pagina van de belastingdienst website je vraag concreet beantwoorden;

http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/aow_pensioen/eenmalige_uitkering.jsp

Voor de volledigheid;

Deelnemers die na 1 mei 1995 gescheiden zijn vallen in principe onder de wet Verevening. Hun partner maakt, tenzij anders aangegeven in het echtscheidingsconvenant, aanspraak op de helft van de opgebouwde pensioenaanspraken in de huwelijkse periode.

in ieder geval succes!

• Marijke

Heel hartelijk dank mevrouw of mijnheer Toes. Het is een duidelijke berichtgeving die nu blijkt niet op mij slaat. Ik ben nog lang geen AOW'er en 53 jaar. Ik was nog niet op de hoogte van dit forum maar ben blij dat het er is.

Prettige feestdagen.

Met vriendelijke groet,

Marijke Mandjes

E. Toes schreef:

>

> Hallo Marijke,

>

> Wellicht kan deze pagina van de belastingdienst website je

> vraag concreet beantwoorden;

>

> http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/aow_pensioen/eenmalige_uitkering.jsp

>

> Voor de volledigheid;

>

> Deelnemers die na 1 mei 1995 gescheiden zijn vallen in

> principe onder de wet Verevening. Hun partner maakt, tenzij

> anders aangegeven in het echtscheidingsconvenant, aanspraak

> op de helft van de opgebouwde pensioenaanspraken in de

> huwelijkse periode.

>

> in ieder geval succes!