Leuk

• Marius

Ik woon in Azie en krijg maandelijks rondom de 26 van ieder maand via Interpolis een klein pensioen van de DETAM over gemaakt.

Afgelopen December is er echter niets bijgeboekt. Ik heb inmiddels een E mail gezonden, 2 x een fax gezonden een maal gebeld waarbij ik afgesheept werd met de medeling dat men niet in het systeem kon komen en later terug zou bellen.

Na wachten zelf nog eens gebeld : het antwoord er wordt aan gewerkt er zijn meer mensen met dezelfde klacht. Gelukkig ben ik niet van dit pensioen afhankelijk, maar dat doet er niet toe. Men belt nog steeds niet terug, ik wil graag weten wat de oorzaak van de vertraging is, ik meen daar recht op te hebben, inplaats van telefonisch afgescheept worden, Zijn er meerdere met deze ervaring ???

• E. Toes

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Lijkt mij dat er een probleem is met de overboeking van het pensioen naar het buitenland. Hier zijn speciale codes voor nodig die naar de bank gecorrespondeerd moeten moeten worden.

neemt echter absoluut niet weg dat Interpolis de verplichting heeft om u hier goed over te informeren.

wellicht nog 1 keer een poging wagen om te bellen en niet ophangen tot u een verklaring gekregen heeft. Het is uw geld en u heeft het recht om te weten wat daar mee gebeurt.

• Marius

Bedankt Hr. Toes voor Uw advies, ik bel echter “duur” vanuit Thailand heb inmiddels reeds bijna 10 x het bandje “ al onze medwerkers zijn in gesprek” aan moeten horen Aan de lijn blijven todat je het juiste antwoord heb en/of doorverbonden wordt kan een dure grap worden.

Heb inmidels een aantal redacties van dagbladen met mijn ervaring benaderd. Interpolis geeft door haar stilzwijgen aan dat er iets niet in de haak is.

Misschien wil men de pers wel te woord staan.

Woonde ik niet in Thailand dan zou ik zelf naar Utrecht reizen om de juiste informatie te krijgen. Misschien zou dan de “klanten service” iets spraakzamer zijn.

Blijf benieuwd of er nog meer slagtoffer zijn.