Verandering van baan binnen 1 jaar

• Peeters

Hallo,

Ik ben vorig jaar januari bij een werkgever begonnen en heb er totaal 8 maanden gewerkt. Toen ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen. Mijn eerste werkgever heeft mijn volledige pensioen betaald (werkgever & werknemers deel). Echter nu hoor ik dat dit bedrag terug gestort wordt naar hem omdat ik er korter dan een jaar gewerkt heb.

Theoretisch gezien zou hij dan toch het geld naar mij moeten storten omdat het een deel van mijn arbeidsvoorwaarden waren die hij nu gewoon terug krijgt.

Of zie ik het dan verkeert?

graag hoor ik uw mening hierover

• Remco

geachte heer Peters,

Normaliter is het zo dat de werkgever de werkgeversgedeelte voor rekening neemt en de werknemer logischerwijze de werknemersgedeelte. Omdat uw oude werkgever beide heeft betaald zullen deze gelden inderdaad terugvloeien naar uw oude werkgever.

Met intreden van de nieuwe pensioenwet zouden ook werknemers die korter dan een jaar in dienst zijn geweest pensioen moeten hebben opgebouwd.

Met vriendelijke groet,

Remco van Alst

• Peeters

Geachte heer van Alst,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ja deze mening deel ik eigenlijk ook. Althans ik vind het eigenaardig dat als men korter dan een jaar bij een werkgever werkt men achteraf geen pensioen opbouwd en de werkgever het gehele bedrag dat hij betaald heeft (8 maanden) terug krijgt en ik met een gat zit van 8 maanden.

Groet,

Mevr. Peeters

• Remco

Excuus. MEVR. Peeters