Hoi.
Ik vraag advies voor mijn schone moeder.
Zij woont in Amsterdam in een woning die op de lijst staat om gesloopt te worden. Ze wil eigenlijk niet langer in Amsterdam wonen en het liefst richting brabant.
Alle agressie en dure woningen in Amsterdam kan zij niet meer aan. Ze woont op 1 hoog met een hele steile trap.
Aangezien ikzelf in Noorwegen woon, kan ik weinig doen vanaf hier. Ze vraagt mij om advies.
Hoe kan zij zo snel mogelijk naar een seniorenwoninkje komen met 1 slaapkamer extra met haar pensioentje? Moet ze dan alle gemeentes afshoppen? (ze heeft geen auto ter beschikking).
Kan de gemeente Amsterdam haar een stadsvernieuwingsurgentie geven en kan zij dit gebruiken om in een andere gemeente eerder aan een woning te komen?
De woningen die Amsterdam haar hebben aangeboden zijn veel te duur en veel te seniorenonvriendelijk.
Ze is 72 jr. en niet helemaal goed ter been meer.
Eigenlijk kan het haar niet zoveel meer schelen waar ze terecht komt, als het maar uit de grote steden is en een beetje seniorenvriendelijk. Dus, gelijkvloers, dichtbij centrum, dichtbij openbaar vervoer, dat soort dingen.
Wie kan wat licht werpen op deze zaak?
Alvast bedankt en namens haar natuurlijk ook.